SPORTOVNÍ VÝFUK AKRAPOVIČ PRO NOVÉ BENTLEY CONTINENTAL GT SPEED

Soubory ke stažení

Konstruktéři Bentley spojili síly s proslulým výrobcem špičkových výfukových ústrojí Akrapovič s cílem nabídnout zájemcům o nový Continental GT Speed nebo GT Speed Convertible nový sportovní výfuk z titanu.

 

  • Pro nejnovější generaci modelů Continental GT Speed a GT Speed Convertible je již k dispozici nový titanový sportovní výfuk Akrapovič
  • Původně vyvinutý pro Bentley Continental GT, držitele rekordu v závodech do vrchu Pikes Peak 
  • Odladěná akustika s cílem zvýraznit zvukovou odezvu výfukových svodů pro požitek řidiče při spouštění motoru i během jízdy 
  • Navrženo pro vyšší výkon, lepší odezvu škrticí klapky a delší životnost
  • Využití titanu a superslitin znamená hmotnostní úsporu 7 kg v porovnání se standardním provedením 
  • Matná povrchová úprava s koncovkami označenými brandem Akrapovič 

 

Nová lehká výfuková soustava je výsledkem širokého vývoje, jehož součástí bylo i testování na mezinárodních závodech do vrchu Pikes Peak, kde Bentley Continental GT zaznamenalo nový rekord v kategorii sériových vozů. V Coloradu na náročné trati o délce 12,42 míle (19,98 km) tento vůz v roce 2019 překonal dosavadní rekord o 8,4 sekundy. 

Nové Bentley Continental GT Speed představuje nejdynamičtější silniční vůz ve 101leté historii značky a současně vrcholnou sportovně zaměřenou variantu luxusního cestovního vozu, jenž definuje světová měřítka tohoto automobilového segmentu. Nový sportovní výfuk byl navržen s cílem zdůraznit hluboký a neodolatelný charakter ikonického agregátu Bentley W12, který je nejprogresivnějším dvanáctiválcovým motorem světa a dokonale se hodí pro cestování na dlouhé vzdálenosti, jakož i dynamickou jízdu přinášející radost za volantem. V režimu SPORT doprovází jízdu intenzivní vysokofrekvenční soundtrack a markantní bublání po uvolnění akceleračního pedálu. Za účelem aktivní regulace zvukové stopy i průtoku výfukových plynů je na každém ze zadních tlumičů namontován ventil, o jehož ovládání se stará k tomu určená elektronická řídicí jednotka. 

Konstrukce výfuku klade důraz na maximální pevnost, minimální hmotnost, optimální proudění a maximální žáruvzdornost, tedy faktory přispívající k co nejlepším jízdním výkonům. Celý výfuk je vyroben z titanu, přičemž komplikované části se vyrábějí přímo na místě v podnikové slévárně Akrapovič se zaměřením na titanové odlitky. Použití titanu společně se superslitinami se odrazilo v sedmikilogramové úspoře v porovnání se standardní výfukovou soustavou. 

Výhodou uvedeného řešení s volnějším prouděním plynů jsou lepší reakce škrticí klapky díky nižšímu protitlaku v rámci celé soustavy, což se odráží ve vyšší efektivitě systému turbodmychadla.

Sportovní výfuk se od standardního řešení liší i svým vzhledem – čtveřice oválných koncovek s matnou povrchovou úpravou nese decentní označení Bentley a Akrapovič. Vnější stěny se pískují a následně opatřují vnějším povlakem k dosažení jednotné povrchové úpravy; další výhodou je delší životnost a odolnost proti poškrábání. 

 

Možnosti zvýšení výkonu pro sportovně zaměřený cestovní vůz

Nové GT Speed představuje vrcholné sportovně zaměřené provedení rozhodného Grand Toureru značky Bentley, které však majitele nepřipraví ani o špetku luxusu, pohodlí nebo praktické využitelnosti sesterských modelů. GT Speed používá modernizovanou verzi věhlasného agregátu Bentley 6,0 litru W12 TSI s maximálním výkonem 659 PS (650 bhp) – to znamená nárůst o 4 procenta (24 PS) oproti aktuálnímu W12 – při zachování mohutného točivého momentu 900 Nm. Vůz pyšnící se mimořádným handlingem se rozjede až na 208 mil/h (335 km/h) a akceleruje z místa na 60 mil/h za 3,5 sekundy (0–100 km/h za 3,6 s), tedy o 0,1 s dříve než doposud.

Motor byl společně s převodovkou překalibrován v souladu s řidičským zaměřením tohoto vozu. Nové nastavení je nejvíce patrné v režimu SPORT, kdy dvojitě přeplňovaný agregát W12 záměrně udržuje vyšší otáčky motoru (řadí nahoru se zpožděním, resp. podřazuje dříve). Vůz tak s větší vervou reaguje na pokyny od plynového pedálu. A právě v takových chvílích si řidič vychutná intenzivní vysokofrekvenční soundtrack a markantní bublání po uvolnění akceleračního pedálu.

 

Evoluce předchozích generací

Sportovní výfuk si zákazníci mohli poprvé objednat v roce 2012 při uvedení druhé generace modelu Continental GT V8 S. Komponentu vylepšující charakter motoru a vyvolávající ještě silnější emoce si zákazníci velmi rychle oblíbili. 

V roce 2014 se v rámci limitované edice modelu Continental GT3-R představil nový lehký titanový výfuk vyráběný firmou Akrapovič, která je průkopníkem pokrokového využití titanu a superslitin, zde ve prospěch vyššího výkonu a další úspory hmotnosti řidičsky nejvíce zaměřeného modelu Bentley své doby.

O pět let později pak rekordní Bentley Continental GT v závodech do vrchu Pikes Peak posloužilo při vývoji nového sportovního výfuku pro nejnovější generaci homologovaných cestovních vozů. 

Zájemci o montáž sportovního výfuku pro Continental GT Speed si mohou tuto komponentu volitelně objednávat u prodejců značky.

 

Galerie