• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Za horka i mrazu: nový Cayenne v náročných testech po celém světě


Přiložené soubory:



Třetí generace modelové řady Porsche Cayenne pomyslně usedá do startovacích bloků. Aby i nová generace úspěšného modelu, jehož bylo od roku 2002 prodáno více než 760 000 vozů, splňovala nejvyšší nároky značky Porsche na kvalitu, absolvuje SUV komplexní a náročný testovací maraton – po celém světě a za extrémních podmínek. Prototypy a předsériová vozidla ujedou celkem přibližně 4,4 milionu testovacích kilometrů bez ohledu na to, zda venku panují teploty minus 45 °C nebo plus 50 °C.

 Třetí generace SUV značky Porsche absolvuje testovací maraton

Porsche oslaví světovou premiéru nového modelu Cayenne 29. srpna 2017. Celé vozidlo bylo kompletně nově vyvinuto. Nově koncipována byla mimo jiné poháněcí soustava a podvozek, jakož i koncept zobrazování a ovládání, aby bylo možné náročným řidičům nabídnout ještě větší rozsah možností pro individualizaci mezi sportovním a komfortním nastavením. Hlavním cílem náročného testovacího procesu je dokonalé sladění mnoha komponentů, z nichž některé byly pro model Cayenne nově vyvinuty. Program testů nové generace modelu Cayenne, pro niž Porsche používá interní označení E3, byl zahájen již v roce 2014 s vozidly, vybavenými dílčími agregáty. Jízdní zkoušky pokračují dodnes s prototypy a předsériovými vozidly. Navzdory stále preciznějším virtuálním simulacím mají testy v reálném provozu pro Porsche i nadále velký význam, protože představují zkoušku technické vyzrálosti každého nového modelu stuttgartského výrobce sportovních vozů.

Testy kompletních vozidel slouží k harmonizaci součinnosti všech jednotlivých komponentů a testům provozní spolehlivosti i funkčnosti v podmínkách blízkých reálnému provozu v rukách zákazníků. Cílem je vždy splnění nejvyšších nároků značky Porsche na kvalitu. Konkrétně to znamená mimo jiné tvrdé dlouhodobé testy na hydraulických zkušebních stolicích, které vystavují podvozek a karoserii působení uměle vyvolávaného kmitání a vibrací. Testovací program kromě toho zahrnuje zatížení, odpovídající reálnému provozu na silnicích a v terénu, při testech na zkušebním polygonu Porsche ve vývojovém centru Weissach nebo dlouhodobé testy v rámci zkušebního polygonu i mimo něj. Přitom se simuluje celá životnost vozidla za tak tvrdých provozních podmínek, které jsou u zákazníků prakticky vyloučeny. V běžných podmínkách každodenního provozu na směny absolvují vozidla během několika měsíců až 240 000 kilometrů v městském provozu, na silnicích mimo město i na dálnicích.

Za účelem simulace extrémního zatížení jezdí prototypy nového modelu Cayenne po celém světě. I na závodních okruzích, které Porsche tradičně využívá k testování všech svých modelů. V Německu mezi ně patří Hockenheimring a mimořádně náročná Severní smyčka Nürburgringu. V Itálii jezdí testovací vozy v dlouhodobém provozu po vysokorychlostním okruhu Nardò o délce 12,6 kilometru. Materiály, senzory a elektronické systémy musejí prokázat svou kvalitu a odolnost v různých klimatických zónách – jak při teplotách až plus 50 °C v dubajských dunách a na prašných cestách v americkém Údolí smrti, tak i v mrazu s teplotami klesajícími až k minus 45 °C na ledu a sněhu na Aljašce v USA. Třetí generace modelové řady Porsche Cayenne musela již kromě toho přestát dopravní zácpy v parnu čínských metropolí, úspěšně zvládla testovací trasy ve Švédsku, Finsku a Španělsku a kvůli rozsáhlým testům na silnicích i v terénu byla přepravena až do Jižní Afriky, Japonska a na Nový Zéland.