• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

„Mister 911“ se loučí a odchází do důchodu


Přiložené soubory:



Ve vedení produktové řady sportovních vozů Porsche dochází ke změně. Po téměř dvou desetiletích na pozici vedoucího modelové řady 911, od roku 2016 navíc s odpovědností i za modely 718, předá August Achleitner v prvním čtvrtletí 2019 odpovědnost Franku-Steffenu Walliserovi, který je v současnosti vedoucím motoristického sportu a silničních vozidel GT. Modelová řada 911, představená v roce 1963, představuje jádro značky. Rodilý Rakušan Achleitner odchází po třech a půl desetiletích ve společnosti Porsche do zaslouženého důchodu. „Děkujeme Gustlu Achleitnerovi za jeho výjimečné výkony pro naši společnost. Více než 18 let určoval charakter modelu Porsche 911 jako nikdo jiný. Dokázal devětsetjedenáctku neustále vylepšovat a zároveň zachovat její charakter,“ oceňuje Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG, zásluhy dvojnásobného otce pro ikonu sportovních vozů. V rámci tohoto kroku převezme vedení motoristického sportu od 1. ledna 2019 Fritz Enzinger.

Frank-Steffen Walliser vystřídá Augusta Achleitnera na pozici vedoucího modelové řady

August Achleitner zahájil svou profesní kariéru v roce 1983 v oddělení vývoje podvozků Porsche. Strojní inženýr vedl v letech 1989 až 2000 oddělení technického produktového vývoje, konceptů vozidel a konstrukčního uspořádání vozidel. V roce 2001 převzal odpovědnost za modelovou řadu 911: „Devětsetjedenáctka mě vždy fascinovala svým šarmem – svými jedinečnými tvary a konceptem. Úkol tyto vlastnosti zachovat a zároveň vše vylepšit byl pro mě vždy velkou výzvou,“ říká Achleitner.

Achleitner odstupuje ze své funkce „strážce grálu“ s představením typu 992, třetí devětsetjedenáctky, vyvinuté pod jeho vedením, které se uskutečnilo minulý týden v Los Angeles. Na začátku roku 2019 převezme odpovědnost za modelové řady 911 a 718 Frank-Steffen Walliser. K předání pomyslného štafetového kolíku dojde postupně v prvním čtvrtletí. Stejně jako dosud Achleitner bude i Walliser přímým podřízeným předsedy představenstva.

Walliser již jako vedoucí celkového projektu supersportovního vozu 918 Spyder od roku 2010 dokázal, že si dokáže poradit se složitými vývojovými úkoly. Muž, který se narodil před 49 lety ve Stuttgartu, převzal pak v roce 2014 odpovědnost za oddělení Porsche Motorsport a vedení vývoje silničních vozidel GT na základě sériově vyráběného modelu 911. Promovaný strojař bude projektovým vedoucím i po převzetí nové funkce pro celou modelovou řadu 911. „Díky začlenění silničních vozidel GT do modelových řad 911 a 718 budeme schopni zohlednit nezbytné speciální konstrukční prvky pro naše nekompromisní silniční sportovní vozy mnohem dříve než dosud,“ říká Walliser. „Na úzkém propojení s oddělením motoristického sportu se tím nic nemění. Pro naše vozidla GT bude i nadále platit, že jejich rodištěm je Flacht.“

Pro Porsche je typické, že modelové řadě je přiřazena organizační jednotka, která koordinuje a řídí celý proces vzniku produktu. Přitom má na starosti nejen nezbytný vývoj, ale centrálně zajišťuje také veškerou koordinaci s ostatními odděleními společnosti, jako je například prodej nebo výroba.

Třiašedesátiletý August Achleitner vstupuje do pasivní fáze předčasného odchodu do důchodu, v níž se nyní bude moci mnohem intenzivněji věnovat své rodině a koníčkům. Mezi ně patří kromě modelu 911 především jízda na motocyklu i horském kole nebo lyžování.

 

Fotografie jsou k dispozici na portálu Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), pro novináře také v tiskové databázi Porsche (https://presse.porsche.de).