• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Bestseller, ikona, stroj pro řidiče – přivítejte jaro ve stylu Porsche


Přiložené soubory:



Porsche na 89. ročníku autosalonu v Ženevě představuje tři nové sportovní modely. Hlavní hvězdou je nová 911 Cabriolet(1). „S každou novou generací 911 stojíme před výzvou, jak naše kultovní auto pozorně a přesto konzistentně vylepšit, aby vyhovovalo potřebám budoucnosti,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. Porsche kromě 911 Cabriolet s motorem vzadu před publikem v Ženevě odhaluje také 718 T, stroj pro řidiče s motorem o výkonu 300 koní uloženým mezi nápravami, nabízený v provedení Boxster(2) a Cayman(2). Tento trojlístek debutantů doplňuje Macan S(3), s novým přeplňovaným motorem V6 vpředu, co by nejprodávanější vůz celé modelové řady.

Autosalon v Ženevě 2019: Porsche představuje nové modely s motorem vpředu, vzadu a mezi nápravami

Před čtyřmi měsíci Porsche představilo v Los Angeles novou 911 Coupé a osmá generace tohoto nadčasového sportovního vozu je mnohem výkonnější, rychlejší a digitálnější než kdy předtím. Nyní je na řadě Cabriolet, varianta 911 s otevřenou střechou. Verze S je vybavena motorem se dvěma turbodmychadly o výkonu 331 kW (450 k), dosahuje maximální rychlosti přes 300 km/h a zrychlení 0–100 km/h za necelé čtyři sekundy. Řidiči si mohou vychutnat novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku a s režimem Porsche Wet ještě bezpečnější ovládatelnost na mokrých silnicích. S designem, který klasickým prvkům z klasických generací 911 dodává moderní nádech.

Nová 911 Cabriolet je nejnovější přírůstek v dlouhé řadě modelů Porsche s otevřenou střechou, která zahrnuje úplně první vůz automobilky. Tento styl karoserie se v rodině 911 poprvé objevil před více než 30 lety a dodnes symbolizuje mimořádně silné zážitky z jízdy. Hmotnost látkové skládací střechy byla dále optimalizována a díky novému hydraulickému motoru její úplné složení nyní zabere pouhých dvanáct sekund. Stejně rychle se také zatahuje, a to i během jízdy rychlostí do 50 km/h. Technologicky vyspělá konstrukce látkové střechy, navržená Porsche a tvořená převážně hořčíkem, zabraňuje vzdouvání střechy i při vysokých rychlostech.

Nová 718 T – koncentrovaná jízdní dynamika

Porsche na autosalonu v Ženevě představuje druhý nový vůz, 718 T. Nová varianta Touring Boxsteru and Caymanu kombinuje silný přeplňovaný čtyřválcový boxer o výkonu 220 kW (300 k) s vysoce sofistikovanými dynamickými prvky, jako je paket Sport Chrono a sportovní, o 20 mm snížený podvozek PASM. Tento vůz je dále v základu vybaven aktivními silentbloky uložení motoru (PADM) a vektorováním točivého momentu Porsche s mechanickým samosvorným diferenciálem – tyto prvky jsou u dvoulitrového boxeru nabízeny vůbec poprvé. Dohromady balí vysoce výkonný charakter dvoumístného sportovního vozu do mimořádně vzrušujícího zážitku za volantem Porsche: 718 T se bude nejvíce cítit jako doma na klikatých venkovských silnicích, kde bude nabízet ryzí radost z řízení jako svůj hlavní cíl. Tento puristický stroj pro řidiče má všechny základní prvky a je pokračovatelem 911 T z roku 1968 a 911 Carrera Clubsport z roku 1987.

Nový Macan S – výkonnější, s novým designem a dokonale propojený

V Ženevě je poprvé veřejnosti představen i nový Macan S. Porsche Macan zcela zmodernizovalo z hlediska designu, komfortu, konektivity a jízdní dynamiky. Charakteristická DNA designu Porsche je patrná na trojrozměrném LED světelném panelu na zadní části tohoto kompaktního SUV. LED technologie bude v budoucnosti standardní také pro světlomety. Mezi nejnápadnější nové prvky interiéru patří dotyková obrazovka nového systému Porsche Communication Management (PCM) s úhlopříčkou 10,9“, nově umístěné a navržené výdechy ventilace a příplatkový sportovní volant GT známý z 911. Systém PCM poskytuje přístup k novým digitálním funkcím, jako je inteligentní hlasové ovládání a standardní online navigace. Nabídka komfortních funkcí je rozšířena o systém Traffic Jam Assist, ionizátor zlepšující kvalitu vzduchu ve voze a vyhřívané čelní okno. Macan S je poháněn novým třílitrovým motorem V6 s dvoukomorovým turbodmychadlem umístěným mezi řadami válců. Motor poskytuje výkon 260 kW (354 k) a točivý moment 480 Nm. Sedmistupňová dvouspojková převodovka (PDK) a systém pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM) jsou dokonalými doplňky nových motorů.

Porsche ve Švýcarsku – jasný důraz na výkon

Německý výrobce sportovních vozů poprvé představil svá vozidla na autosalonu v Ženevě před 70 lety v roce 1949. Společnost Porsche Schweiz AG, se sídlem ve městě Rotkreuz, zaznamenala v roce 2018 mírný 7% pokles dodávek na 3350 vozů, nicméně jasnými favority byly stále vysoce výkonné modely. V porovnání s předchozím rokem vzrostl celkový počet dodaných kultovních sportovních 911 o více než 10 % na 962 vozů ročně, z nichž verze Turbo/Turbo S a GT tvořily 53 %. Macan byl u švýcarských zákazníků i v roce 2018 nejoblíbenější model Porsche, dodáno bylo 1068 vozů. Od uvedení tohoto modelu na trh v roce 2014 bylo zákazníkům doručeno celkem 7035 vozů. Na výkon zaměřená hybridní technologie použitá ve hře Gran Turismo byla pro Porsche úspěchem, podíl plug-in hybridních verzí ze všech vozů Panamera doručených v roce 2018 vzrostl na 59 % a 20 % z nich tvořilo vrcholné provedení modelové řady, Panamera Turbo S E-Hybrid.

 

Obrazový materiál je k dispozici v sekci Porsche Newsroom (http://.newsroom.porsche.de) a databázi Porsche pro média (https://presse.porsche.de)

 

 

(1)911 Carrera S Cabriolet: Kombinovaná spotřeba paliva: 9,1 l/100 km, emise CO2: 208 g/km

911 Carrera 4S Cabriolet: Kombinovaná spotřeba paliva: 9,0 l/100 km, emise CO2: 207 g/km

(2)718 Cayman T: Kombinovaná spotřeba paliva: 8,1–7,9 l/100 km; emise CO2: 186–180 g/km

718 Boxster T: Kombinovaná spotřeba paliva: 8,2–7,9 l/100 km; emise CO2: 187–181 g/km

(3)Macan S: Kombinovaná spotřeba paliva: 8,9 l/100 km, emise CO2: 204 g/km

 

Hodnoty spotřeby a emisí CO2 byly určeny v souladu s novou celosvětově harmonizovanou testovací procedurou pro lehká vozidla (WLTP). Nadále jsou zatím specifikovány z nich odvozené hodnoty NEDC. Tyto hodnoty nelze srovnávat s hodnotami určenými na základě dosud používané procedury měření NECD.

 

Další informace o oficiální spotřebě paliva a oficiálních, specifických emisích CO2 nových osobních vozidel jsou uvedeny ve „Směrnici pro spotřebu paliva, emise CO2 a spotřebu energie nových osobních automobilů“ [Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen], která je bezplatně k dostání u všech prodejců a německé automobilové asociace Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).