• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Porsche pořádá soutěž o nejlepší nápad v oblasti trvale udržitelné mobility


Přiložené soubory:



Na digitální konferenci ‚re:publica‘ v Berlíně představilo Porsche svoji soutěž o nejlepší nápad s názvem ‚Mobilita pro lepší svět‘. Výrobce sportovních vozů z německého Stuttgartu společně se svými partnery hledá neotřelé nápady a technologie pro udržitelnou budoucnost mobility. Start-upy, studenti i vývojáři již mohou začít podávat své projekty. Na účastníky čeká finanční prémie v úhrnné výši 20 tisíc eur, vzdělávací balíčky a pomoc s vývojem ve spolupráci s Porsche Digital Lab a podnikatelským akcelerátorem APX. Nové nápady lze zasílat až do 30. srpna 2019. Vítězové budou oznámeni letos v říjnu během týdne udržitelného rozvoje Porsche.

Vyzýváme mezinárodní start-upy, studenty a vývojáře

„Zde v Porsche aktivně utváříme budoucnost sportovních vozů. To znamená, že udržitelným způsobem kombinujeme naše tradice a firemní hodnoty s pokrokovými technologiemi a novými produkty,“ říká Oliver Blume, ředitel společnosti Porsche AG. „Naším cílem je dosáhnout nejvyšší úrovně trvalé udržitelnosti mezi výrobci prémiových sportovních vozů a zásadním způsobem utvářet sportovní mobilitu ve prospěch prostředí i lidí a jejich životního prostoru. Myslíme především na budoucí generace.“

Zaměřeno na technologie, mobilitu a trvalou udržitelnost

‚Mobilita pro lepší svět‘ je soutěž o nejlepší nápad na pomezí technologií, mobility a trvalé udržitelnosti s cílem získat možnou podobu vizí udržitelné budoucnosti. Kreativní nápady a řešení bez ohledu na stádium rozpracovanosti je již možné předkládat ve čtyřech kategoriích: ‚Lidé‘, ‚Kola‘, ‚Města‘ a ‚Důvěra/zodpovědnost‘ prostřednictvím přihláškového formuláře na technologickém blogu Porsche: www.medium.com/next-level-german-engineering.

Předložené projekty posoudí panel porotců z řad odborníků. Porotu tvoří: Daniela Ratheová (vedoucí firemní politiky a externích vztahů Porsche), Anja Hendelová (vedoucí Porsche Digital Lab), Thomas Bachem (zakladatel a rektor CODE University of Applied Sciences), Robert Martin (Porsche Digital / APX), Franz W. Rother (šéfredaktor média EDISON) a Patrick Bungard (ředitel Centra progresivního řízení trvalé udržitelnosti na CBS (Cologne Business School) a ředitel společnosti M3TRIX).

Pro vítěze jsou připraveny ceny ve výši 5000 eur v každé z kategorií, stejně tak jako komplexní vzdělávací balíček se zaměřením na umělou inteligenci a technologii blockchain, zvláštní podpora od Porsche Digital Lab a berlínského podnikatelského akcelerátoru APX.

Přihlášky mohou podávat zájemci od 18 let, ať již z řad jednotlivců nebo týmů, přičemž soutěž o nejlepší nápad se vyhlašuje jako mezinárodní. Další informace o kategoriích, partnerech a nápadech zveřejní Porsche v příštích týdnech na svém technologickém blogu ‚Next Level German Engineering‘ a na stránkách Porsche Newsroom.

Silní partneři: CODE, APX, EDISON a Porsche Digital Lab

Stuttgartský výrobce sportovních vozů získal pro svoji soutěž ‚Mobilita pro lepší svět‘ podporu renomovaných partnerů. Akademickým partnerem je CODE Berlin, zcela nová soukromá univerzita pro digitální průkopníky budoucnosti. APX, podnikatelský akcelerátor automobilky Porsche a vydavatele Axel Springer, má roli odborného podporovatele pro zakládání a další rychlý rozvoj start-upů v raných fázích po založení. Porsche Digital Lab se zaměřuje na testování nových technologií se zaměřením na umělou inteligenci, blockchain a „Internet věcí“. Mediálním partnerem soutěže o nejlepší nápad pro trvale udržitelnou mobilitu je EDISON, platforma pro novou mobilitu a chytrý způsob života.

Porsche a trvalá udržitelnost

Jednou ze základních hodnot Porsche, pevně ukotvenou i ve firemní strategii, je zodpovědný přístup k lidem, životnímu prostředí a společnosti napříč celým hodnotovým řetězcem, od dodavatelů až po recyklaci produktů. Cílem těchto snah je zavádět taková opatření v rámci celého životního cyklu produktů, která zvýší firemní přidanou hodnotu se zohledněním šetrného přístupu k životnímu prostředí i společenské odpovědnosti. Pro Porsche je důležité soustavně snižovat negativní ekologické dopady vlastních firemních procesů i produktů. Podrobné informace o řízení trvalé udržitelnosti a firemní strategii, resp. aspektech dialogu se zainteresovanými stranami společně s klíčovými údaji, naleznete v aktuální Výroční zprávě a zprávě o trvalé udržitelnosti Porsche AG a na stránkách Porsche Newsroom.

Porsche na konferenci re:publica

Porsche je poprvé hlavním partnerem akce re:publica v Berlíně – jedné z nejdůležitějších konferencí zaměřené na digitální společnost. Výrobce sportovních vozů společně s Porsche Digital Lab Berlin, podnikatelským akcelerátorem APX, Univerzitou CODE, institucí HABA Digitalwerkstatt, start-upem Robonetica a soutěží Porsche pro vývojáře ‚Porsche NEXT OI Competition‘ hledá podoby dialogu k utváření budoucnosti.

  

Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom: https://newsroom.porsche.com/en.html