• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

ZBRUSU NOVÝ BENTLEY FLYING SPUR – SPORTOVNÍ SEDAN I LUXUSNÍ LIMUZÍNA


Přiložené soubory:



    • Třetí generace luxusního čtyřdveřového cestovního vozu značky Bentley má se svým předchůdcem společný jen název
    • Zbrusu nový model v sobě spojuje dvě odlišné osobnosti v podobě agilního sportovního sedanu i kultivované moderní limuzíny
    • Poprvé v moderní éře se na kapotě modelu Flying Spur objevuje vysunovací figurka ‚okřídleného B‘
    • Husarský kousek na poli technických inovací, konektivity, pohodlí cestujících a radosti za volantem nastavuje nová měřítka kategorie luxusních cestovních sedanů
    • Systém natáčení kol zadní nápravy (poprvé u značky Bentley), systém aktivního pohonu všech kol (AWD) a systém Dynamic Ride
    • Řidičsky zaměřená kabina kombinuje to nejlepší z vyspělých technologií a moderního řemeslného zpracování
    • Návrh, konstrukce a ruční výroba ve Velké Británii

Společnost Bentley Motors dnes oznámila bližší podrobnosti k celosvětově nejvyspělejšímu sportovnímu sedanu z kategorie luxusních cestovních vozů – zbrusu novému modelu Flying Spur. Ať již řídíte sami nebo se vezete na zadním sedadle, zbrusu nový Flying Spur nabízí jedinečnou kombinaci luxusu limuzíny a výkonu sportovního sedanu, kde se snoubí výrazný exteriér se špičkovou kvalitou i designem interiéru a nejmodernějšími technologiemi zaměřenými na potřeby zákazníka.

Podobně jako nedávno představený Continental GT je nový Flying Spur výsledkem vývoje od čistého listu papíru a posouvá hranice technologií řemeslného zpracování na novou úroveň definující jízdní schopnosti a kultivovanost v rámci celého segmentu,“ komentuje Adrian Hallmark, předseda představenstva a ředitel společnosti Bentley Motors.

Nový Flying Spur, jehož návrh, konstrukce a ruční výroba probíhá v anglickém Crewe, domovské lokalitě automobilky Bentley, je ukázkou schopností Bentley jedinečně aplikovat špičkové moderní technologie a hladce spojovat typicky britské řemeslné zpracování s inovativními prvky. Nenovější generace modelu Flying Spur posouvá kupředu dosavadní hranice kultivovanosti a důrazu na každý detail s cílem vytvořit ten nejdokonalejší super-luxusní sportovní sedan, jaký kdy vznikl.

Nový Flying Spur je ukázkou moderního plastického designového jazyka automobilky Bentley, zde vyjádřeného prostřednictvím elegantních a současně atletických proporcí, nejnovější generace jedinečných maticových LED světlometů s efektem broušeného křišťálu – nyní ještě zvýrazněného chromovými pouzdry – a nových zadních světel s motivem písmene ‚B‘, protažených do boků karoserie. O jedinečné osobnosti a schopnostech nového modelu Flying Spur vypovídají i nově ztvárněné 22" disky kol.

Příď nového modelu Flying Spur poprvé v moderní epoše zdobí nově zpracovaná figurka ‚okřídleného B‘, zvedající se zpoza skvostného moderního znaku Bentley s poukazem na vzácnou kvalitu tohoto modelu.

Nový Flying Spur, zhmotňující husarský kousek na poli technologií, je nejvyspělejším luxusním cestovním sedanem na současném trhu, nabízejícím celou řadu nejmodernějších technologií postavených na 48V elektronické platformě a zcela novém moderním podvozku z hliníku a kompozitů.

Jde o první model Bentley se systémem natáčení kol zadní nápravy, který je navíc spojen se systémem aktivního pohonu všech kol (AWD) a systémem Bentley Dynamic Ride k dosažení fenomenální ovladatelnosti a jízdních kvalit. Nové tříkomorové vzduchové odpružení dovoluje mnohem větší rozsah nastavení, od pohodlného cestování v duchu limuzíny až po sportovní úroveň s minimálními náklony karoserie – to znamená požitek z jízdy s mimořádnými schopnostmi, jaké tento segment dosud nikdy nepoznal.

Nový Flying Spur je standardně vybaven celou řadou nových systémů na podporu řízení, jako je např. asistent pro jízdu v kolonách (Traffic Assist), asistent pro jízdu ve městě (City Assist) a funkce varování pro slepý úhel výhledu. Průkopnický Bentley kromě toho staví na nejmodernější konstrukci karoserie z různých materiálů.

Srdcem nového modelu Flying Spur je zdokonalená verze proslulého dvojitě přeplňovaného agregátu Bentley 6,0 litru W12, spojeného s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou pro rychlejší a hladší řazení. Nová jednotka TSI dosahuje výkonu 635 k (626 bhp) a točivého momentu 900 Nm (664 lb.ft), zrychluje na 60 mil/h za 3,7 sekundy (0-100 km/h za 3,8 s) a rozjede vůz až na 207 mil/h (333 km/h).

Díky rozvoru delšímu o 130 mm se nový Flying Spur chlubí prostornou a navýsost luxusní kabinou, nabízející bezkonkurenční míru pohodlí a kultivovanosti. Kromě široké nabídky obkladů z pravé dýhy v jedno- nebo dvoubarevném provedení nabízí sedan nový typ čalounění sedadel z vroubkované kůže a jedinečný asymetrický diamantový vzor prošívání sedadel Mulliner Driving Specification – a také jednu naprostou novinku v automobilovém světě: trojrozměrný diamantový vzor prošívání kožených výplní dveří.

Moderní ruční zpracování modelu Flying Spur se kombinuje s řadou nejmodernějších technologií ke zvýšení pohodlí řidiče i cestujících a radost z cestování s tímto vozem. Kabina vozu Flying Spur je tím nejmodernějším, nejpokrokovějším a nejluxusnějším místem pro cestování, o čemž vypovídá např. digitální přístrojový panel s jemnou grafikou, jedinečný rotační středový panel (digitální dotykový displej 12,3", skvostné analogové kruhové ukazatele, nebo pravá staromilská dýha) a dotyková obrazovka dálkového ovládání pro cestující na zadních sedadlech.

Interiér navržený speciálně pro dnešní zájemce o luxusní vůz lze dále vylepšit panoramatickým skleněným střešním oknem, táhnoucím se po celé délce střechy vozu.

Nový Flying Spur si bude možné objednat již letos na podzim a první vozy si zákazníci převezmou zkraje roku 2020.

 

Flying Spur – Zbrusu nový design

Smělý design exteriéru Flying Spur je postaven na nové moderní vizi, která z tohoto vozu činí pravý nezaměnitelný Bentley. Díky rozvoru, který se oproti předchůdci druhé generace protáhl o plných 130 mm, je nový Flying Spur na první pohled ještě nápadnější, k čemuž napomáhají i robustnější a atletičtější křivky po celé délce vozu.

Nový Flying Spur byl znovu navržen od čistého listu papíru na zbrusu nové platformě. Jeho plastické povrchy a nádherné mohutné křivky mohly vzniknout díky tzv. super tváření hliníku, což je proces poprvé vyzkoušený u nového modelu Bentley Continental GT.

Bentley pro Flying Spur využilo nejmodernější technologie průtlačného lisování a odlévání hliníku v kombinaci s užitím vysokopevnostní oceli. Vůz se tak chlubí v dané třídě nejvyšší tuhostí karoserie pro optimální handling a stabilitu.

Flying Spur standardně používá maticové LED světlomety s detaily pro jedinečný efekt broušeného křišťálu. Za broušeným prvkem se nově objevuje chromové pouzdro, díky kterému se světlomety třpytí i v neaktivním stavu. Zadní světla protažená do boků karoserie používají známou grafiku písmene ‚B‘ a odrážejí diamantové vroubkování výdechů ventilace v interiéru. Standardně je v nabídce několik provedení 21" disků kol; na přání jsou k dispozici i dvě jedinečné verze 22" kol Mulliner Specification.

Zákazníci si též mohou objednat panoramatické střešní okno po celé délce střechy. Přední panel střešního okna se vyklápí a posouvá vzad přes horní plochu pevného zadního panelu. Elektricky ovládaná sluneční clona z materiálu Alcantara je barevně sladěna s čalouněním stropu kabiny (v nabídce je 15 barevných provedení).

Poprvé v moderní éře může kapotu modelu Flying Spur zdobit figurka v podobě ‚okřídleného B‘. Ke stému výročí automobilky Bentley byla figurka designově upravena pro dalších sto let a je evolucí předchozích ztvárnění. Elektronicky ovládaná a osvětlená figurka je propojena s uvítací sekvencí osvětlení a systémem bezklíčového vstupu při příchodu řidiče k vozidlu.

Nový Flying Spur rovněž používá lesklý černý rastr masky chladiče se zářivě chromovým lemováním a vertikálními lamelami, které odkazují na ikonický Bentley S1 Continental Flying Spur z roku 1957. Spodní část rastru může být na přání černá nebo zářivě lesklá.

Standardní nabídka laků pro Flying Spur se rozšířila na 17 barevných odstínů Bentley (nejvíce v daném segmentu), pečlivě zvolených tak, aby zdůraznily charakter a křivky vozu.

 

Ručně sestavovaná kabina té nejvyšší kvality

Interiér zbrusu nového modelu Flying Spur je ukázkou vrcholných schopností Bentley vytvořit moderní kabinu skýtající bezkonkurenční úroveň luxusu a inovací. Stylová a jedinečná kabina se chlubí novými mimořádně pohodlnými sedadly čalouněnými jemnou kůží (v nabídce je 15 odstínů) nebo motivem ‚křídla‘ Bentley ve spodní části středového panelu a přístrojové desky.

Napříč celou přístrojovou deskou ubíhá doširoka rozmáchlý dýhový obklad, který pokračuje až do dveří, čímž zdůrazňuje mimořádnou šířku kabiny vozu. Do elegantního plovoucího středového panelu byla začleněna uživatelsky nastavitelná dotyková obrazovka o velikosti 12,3" s jemnou grafikou a nové centrální výdechy ventilace v podobě motivu Bentley pro přední i zadní pasažéry; dále zde najdeme systém bezdrátového dobíjení pomocí elektromagnetické indukce a dva USB porty pro mobilní telefony.

Pro nový Flying Spur je nyní též k dispozici rotační displej Bentley, který je v daném odvětví jedinečný. Po stisku tlačítka zapalování se otočí dýhou obložená středová část přístrojové desky a odhalí dotykový displej o velikosti 12,3", zobrazující tři digitální dlaždice s možností vlastního nastavení. Na druhé straně displeje se objeví tři elegantní analogové kruhové ukazatele se zobrazením venkovní teploty, kompasu a časomíry. Díky třetí straně je možné podstoupit digitální detox a jednoduše si vychutnávat dokonalou plochu dřevěné dýhy, pokračující kolem celé kabiny.

Dalším příkladem přísného důrazu Bentley na každý detail je nahrazení tradičních kulatých průduchů s ‚terčem‘ uprostřed přístrojové desky novými a precizně tvarovanými výdechy ventilace, mezi nimiž trůní hodiny Bentley. O nové úrovni kultivovanosti ovládacích prvků vypovídají jemné bronzové detaily kolem hodin a spínačů.

Na palubě automobilu se poprvé objevuje trojrozměrný diamantový vzor prošívání kožených výplní dveří, jemuž stál vzorem designový koncept Bentley EXP 10 Speed 6. Otočné ovladače zkrášluje nové diamantové vroubkování, které se objevuje i na výdeších ventilace a hodinách. K návrhu tohoto ozdobného detailu bylo nutné vytvořit nový softwarový algoritmus, který zohlednil složité křivky průduchů.

Jako nová varianta dřevěné dýhy se nabízí řezaný ořešák (Crown Cut Walnut), kde se uplatnil proces s rovným řezem pro modernější povrchovou úpravu. Kromě oblíbené tmavé varianty ‚Dark Fiddleback‘ a leskle černého provedení ‚Piano Black‘ je v nabídce pět dalších variant dýhového obkladu. Pro všechny druhy dýhy si lze objednat dvoubarevné provedení dýhových obkladů k doladění kabiny podle vlastního vkusu.

Grafika s motivem křídla pokračuje na výplních dveří kabiny, a vytváří tak elegantní barevné rozdělení a hladké propojení mezi předními a zadními sedadly. Na přání lze nyní objednávat náladové ambientní osvětlení s možností volit ze sedmi barevných odstínů s různou intenzitou.

Zbrusu nová sedadla pro model Flying Spur se pyšní povrchovou úpravou s dvojitým vroubkováním a rozšířenými funkcemi včetně vyhřívání, odvětrávání, různých režimů masáže, nastavitelných polštářů a naklápění horní části. Ve volitelné specifikaci Mulliner Driving Specification se nové trojrozměrné kožené čalounění kombinuje s tradičním prošíváním a zdobným vyšíváním.

Zadní sedadla poskytují luxusní prostředí hýčkající pasažéry na dlouhých cestách, kteří zde najdou mj. sklopnou loketní opěrku uprostřed sedadel nebo centrální hlavovou opěrku, kterou lze pro maximální výhled ručně sklopit, není-li jí zapotřebí.

 

Výkon a agilita bez omezení

Nový Bentley Flying Spur pohání dvojitě přeplňovaný agregát W12 TSI, jenž nastoluje nová měřítka v otázkách výkonu, agility a dynamiky. Motor byl vyvinut v Crewe, kde se též ručně sestavuje.

Nejvyspělejší dvanáctiválcový motor světa používá jedinečné uspořádání do ‚W‘, a je proto výrazně kratší než srovnatelná jednotka V12 – což přináší lepší rozložení hmotnosti a více místa v kabině vozu.

Nové hnací ústrojí modelu Flying Spur využívá nejmodernější technologii řízení motoru, která ve srovnání s modelem předchozí generace přináší znatelně lepší výkonové parametry. Jednotka dosahuje výkonu 635 k (626 bhp) a točivého momentu 900 Nm (664 lb.ft), zrychlí vůz na 60 mil/h za 3,7 sekundy (100 km/h za 3,8 s) a rozjede jej až na 207 mil/h (333 km/h).

Zkrácením předního převisu se u nového modelu Flying Spur zlepšilo rozložení hmotnosti, což znamená také preciznější dynamické vlastnosti, ovladatelnost a vyvážení v kombinaci s aktivním pohonem všech kol, natáčením kol zadní nápravy a systémem Bentley Dynamic Ride.

Nový Flying Spur používá tutéž osmistupňovou dvouspojkovou převodovku ZF jako Continental GT – a nabízí proto stejně hladké a kultivované zrychlování, bleskové změny převodových stupňů a lepší spotřebu paliva. Rychlejšího přeřazování se dosahuje předvolením dalšího převodového stupně, čímž se zkracuje přerušování toku hnací síly na kola ve prospěch lepších jízdních schopností. Maximální rychlosti vůz dosahuje na šestý stupeň; rychloběžné stupně (sedmý a osmý) se používají pro hospodárné cestování na dlouhé vzdálenosti.

Flying Spur předchozí generace používal systém stálého pohonu všech kol s pevným rozdělením hnací síly mezi nápravami v poměru 60:40. Zbrusu nový model však používá systém rozšířený o spojku, umožňující pohon samotné zadní nápravy. V závislosti na stavu vozovky a prokluzu kol pak automaticky dle potřeby posílá hnací sílu na kola přední nápravy (aktivní systém pohonu všech kol). Zásadním způsobem se zlepšilo chování vozidla při vjezdu do zatáčky. Přední partie zbrusu nového modelu Flying Spur se z pohledu řidiče jeví jako mnohem lehčí a vůz mění směr téměř rychlostí myšlenky. Nedotáčivost typická pro pohon všech kol s pevným rozdělením síly se podařilo prakticky eliminovat, a vůz tak působí celkově mnohem vyváženěji.

Rozdělení hnacího momentu se liší podle zvoleného režimu systému Drive Dynamics. V režimech Comfort a Bentley posílá systém až 480 Nm točivého momentu na přední nápravu, aby zajistil lepší záběrové schopnosti a jízdní chování. V režimu Sport systém omezuje točivý moment na přední nápravě na maximum 280 Nm, kdy zachovává vyšší točivý moment vzadu pro lepší vnímání dynamiky. V rámci jednotlivých náprav se dále řídí točivý moment prostřednictvím systému vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol.

Zbrusu novou technologií je elektronický systém natáčení kol zadní nápravy (All-Wheel Steering), jenž zvyšuje stabilitu za dálničních rychlostí i manévrovatelnost při jízdách po městě. Za pomalé jízdy systém natáčí zadní kola v opačném směru než kola přední nápravy. Toto opatření má tentýž efekt jako zkrácení rozvoru náprav, čímž se zmenšuje poloměr otáčení vozidla, zlepšuje jeho agilita a výrazně usnadňuje parkování.

Za rychlé jízdy pak systém natáčí zadní kola v souladu s koly přední nápravy pro zvýšení stability, snazší předjíždění a jistější změny jízdního pruhu. Elektronický systém natáčení kol zadní nápravy znamená jistotu za vysokých rychlostí i praktičnost při pomalé jízdě, a to bez jakýchkoli kompromisů.

Nový Flying Spur třetí generace používá tříkomorové vzduchové odpružení, obsahující ve srovnání s předchozím modelem o 60 procent více vzduchu. Díky tomu se rozšířil rozsah nastavení od sportovní tuhosti odpružení až po pohodlí luxusní limuzíny, v závislosti na režimu navoleném řidičem. Nový vůz je vybaven systémem elektronické regulace tlumičů CDC (Continuous Damping Control), jenž dovoluje zcela plynulé nastavení tuhosti tlumení.

Čtveřice senzorů světlé výšky nepřetržitě odměřuje vzdálenost mezi nápravou a karoserií. Kdykoli systém detekuje odchylku od standardní výšky, zkoriguje objem vzduchu v odpružení tak, aby obnovil správnou výšku vozidla.

Systém Bentley Dynamic Ride byl navržen s cílem poskytovat ještě lepší ovladatelnost a jízdní pohodlí. Soustava pracující s napětím 48 V řídí elektronický akční člen, jenž reguluje tuhost stabilizátorů a podle aktuální situace se tuhost mění pro vyvážení sil v zatáčkách a eliminaci náklonů vozidla.

Nový Flying Spur používá na přední nápravě celosvětově nejrozměrnější ocelové brzdové kotouče o průměru 420 mm (stejné jako Continental GT). Na brzdových třmenech vpředu i vzadu je uvedeno označení Bentley. Standardní provedení je leskle černé, na přání pak leskle červené.

Nový Flying Spur svůj skvělý vzhled doprovází i patřičným zvukovým doprovodem, na němž má podíl adaptivní regulační ventil výfukové soustavy s variabilním nastavením polohy. Způsob proudění výfukových plynů do zadní poloviny soustavy byl odladěn tak, aby v kabině částečně potlačil zvukovou odezvu výfukových svodů pro pasažéry s vlastním řidičem.

 

Inteligentní technologie – Zbrusu nový Flying Spur

 Nový Flying Spur přináší v dané třídě nejširší portfolio prvků chytré a intuitivní výbavy, uzpůsobených na míru řidiči i zbytku posádky.

Hlavní displej o velikosti 12,3" uprostřed přístrojové desky obsahuje další hardwarová tlačítka k doplnění intuitivních funkcí dotykového displeje. Displej s jemnou grafikou je dále vybaven bezkontaktním čidlem k propojení obrazovky se vstupy uživatele ve prospěch rychlejších reakcí na zadávané příkazy. Obrazovku lze různými způsoby nakonfigurovat – jako jediný displej, jako displej rozdělený v poměru 2:1, nebo jako displej zobrazující tři různé funkce současně na ploše umožňující uživatelskou konfiguraci.

Pro nový Flying Spur je k dispozici řada systémů na podporu řízení, včetně asistenta pro jízdu v kolonách (Traffic Assist), asistenta pro jízdu ve městě (City Assist) a funkce varování pro slepý úhel výhledu. Sledování situace vpředu usnadňuje funkce nočního vidění nebo Head-Up displej, zatímco kamera pro pohled shora zprostředkuje zobrazení vozidla a jeho blízkého okolí z ptačí perspektivy; pro ještě vyšší bezpečnost je zde funkce upozorňování na projíždějící vozidla při couvání nebo funkce automatického zaparkování.

Maticové LED světlomety dovolují řidiči cestovat s trvale zapnutými dálkovými světly, neboť automaticky vykrývají světelné paprsky směřující na ostatní vozidla, aby nedocházelo k oslňování jiných řidičů.

Vzadu najdeme zbrusu novou dotykovou obrazovku dálkového ovládání z nádherně zpracovaných materiálů. Je prakticky neznatelně zabudována do středového panelu, ale je možné ji stiskem tlačítka snadno vyjmout a používat jako dálkový ovladač. Zpřístupňuje řadu různých aplikací, jako např. ovládání všech slunečních clon, masážní funkce zadních sedadel nebo klimatizace zadní části kabiny; dovoluje rovněž ukládání předvolených konfigurací vč. náladového osvětlení.

Pro nový Flying Spur se nabízí tři různé audiosystémy; standardem je ozvučení s 10 reproduktory a celkovým výkonem 650 W. Na vyznavače moderního životního stylu míří audiosystém Bang & Olufsen se 16 reproduktory, výkonem 1500 W, osvětlenými ochrannými mřížkami reproduktorů a systémem BeoSonic – novým způsobem nastavování zvuku na jeden dotyk pomocí jednoduchého a intuitivního uživatelského rozhraní.

Pro pravověrné audiofily je k dispozici jedinečný audiosystém Naim for Bentley s 19 reproduktory, výkonem 2200 W, aktivními subwoofery zabudovanými do předních sedadel a osmi režimy ozvučení.

 

Úpravy na míru – Bentley Mulliner 

Cílem Mullineru je reagovat na požadavky těch nejnáročnějších zákazníků Bentley. Ve světě Mullineru neexistují žádná omezení. Od jednoduchých požadavků, jako jsou vyšité monogramy na čalounění, až po komplikované úpravy karoserie na míru, k nimž je nezbytný prověřený um a znalosti etablovaného výrobce karoserií. Zkušení mistři z Mullineru, mimořádně oddaní svému řemeslu, posouvají luxus na novou úroveň a nabízejí raritní úpravy zcela jiných měřítek.

Nový Flying Spur mění obvyklý způsob chápání personalizace a zakázkových úprav v daném segmentu trhu. Škála nabízených odstínů karoserie, koženého čalounění, dřevěných dýh a prvků výbavy na přání znamená prakticky neomezené spektrum barev k uspokojení libovolného vkusu či chutí.

Pro nový Flying Spur je nově k dispozici i řada pečlivě zvolených prvků od Mullineru. Jedná se např. o prošívání kožených sedadel diamantovým vzorem ‚Lofted Diamond‘ společně s jedinečným trojrozměrným diamantovým vzorem prošívání kožených výplní dveří; exkluzivní 22" disky kol Mulliner ve dvou různých úpravách; vyšívaná křídla na všech sedadlech, sportovní pedály nebo zdobné provedení uzávěru palivové nádrže a plnicího otvoru oleje. Mulliner též samostatně jako první na světě vyvinul výplně dveří z masivního dřeva proštepované diamantovým vzorem, nabízené výhradně z ořešáku s otevřenými póry.

  

Technické specifikace

Motor

Uspořádání

Dvojitě přeplňovaný agregát 6,0 litru W12 TSI

Zdvihový objem

5950 cm3 / 363 kubických palců

Sání

2x turbodmychadlo typu Twin Scroll, přímé chlazení plnicího vzduchu

Výkon

635 k / 626 bhp / 467 kW

Točivý moment

900 Nm / 664 lb.ft

Vrtání x zdvih

84 mm x 89,5 mm / 3,3" x 3,52"

Max. rychlost

207 mil/h (333 km/h)

0-60 mil/h

3,7 s

0-100 km/h

3,8 s

 

Obecné údaje a rozměry

Délka

5316 mm

Šířka

1978 mm

Výška

1484 mm

Rozvor

3194 mm

Pohot. hmotnost

2437 kg

 

*Všechny údaje jsou předmětem konečné certifikace.