• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Nová kapitola v historii firmy


Přiložené soubory:



Porsche za pozorného přihlížení 320 hostů ze světa politiky, podnikání a médií otevřelo nový závod na výrobu modelu Taycan. „Neseme určitou spoluzodpovědnost za životní prostředí a společnost. Výroba Taycanu je již nyní uhlíkově neutrální. V našem mateřském závodu ve Stuttgartu-Zuffenhausenu, který je srdcem naší značky, si tradice podávají ruku s budoucností,“ vysvětluje Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG.

Porsche otevírá závod na výrobu elektrického Taycanu

 Porsche zahajuje další skvělou kapitolu v historii této firmy prvním čistě elektrickým sportovní vozem značky a speciálně navrženým výrobním závodem. „Bezemisní Taycan je novou ikonou Porsche,“ uvádí Oliver Blume. „Liší se od našich předchozích vozů, ale stále je to typické Porsche – pokrokové, sportovní a plné emocí.“

 Mezi představením koncepčního vozidla Mission E na autosalonu IAA 2015 a zahájením výroby prvních sériových vozů Taycan neuplynulo ani 48 měsíců. Nový výrobní závod nastoluje nové standardy co do energetické účinnosti a šetrnosti k životnímu prostředí. „Zasazujeme se o plnění klimatických cílů podle pařížské dohody o klimatu z prosince 2015 a neseme jasnou odpovědnost za snižování emisí škodlivých plynů. Naše strategie trvalé udržitelnosti však jde mnohem dále, než je snižování emisí uhlíku,“ říká Albrecht Reimold, člen výkonné rady Porsche AG zodpovědný za výrobu a logistiku. „Porsche usiluje o naplnění cíle, kterým je ‚závod s nulovými dopady‘ – výroba bez jakýchkoli negativních dopadů na životní prostředí.“

Elektromobilita vytváří v Porsche nová pracovní místa

Taycan předznamenává novou éru výroby automobilů. Výroba má síťový charakter a je flexibilní. Porsche k přepravě komponent a vozidel mezi jednotlivými stanovišti používá namísto klasických dopravních pásů automatizovaný systém navádění vozidel. „Naši cestu do této nové epochy označujeme Porsche Production 4.0. Využíváme nejmodernější technologie k propojení digitálního světa s mechanickým,“ uvádí Albrecht Reimold. „Porsche však neztrácí ze zřetele ani člověka. Zaměstnanci Porsche jsou nedílnou součástí uvedeného projektu. Konec konců, naši lidé vyrábí vozidla pro jiné lidi.“

 Výroba modelu Porsche Taycan znamená vytvoření 1500 nových pracovních míst v Zuffenhausenu, což potvrzuje přínos elektromobility pro zaměstnanost v Porsche. Během výstavby nového závodu a přípravy výroby dále Porsche realizovalo bezprecedentní vzdělávací program, během nějž se všichni zaměstnanci seznámili s jedinečnými aspekty elektromobility. Firma pak do roku 2022 plánuje investovat do elektromobility celkem přes šest miliard eur. Do samotných nových výrobních prostor společnost investovala celkem 700 milionů eur, resp. jednu miliardu se započtením nové karosárny, která bude sloužit i pro Porsche 911 současné generace. Nový závod je doplněním výroby dvoumístných sportovních vozů – z montážní linky v tradiční lokalitě Zuffenhausenu sjede denně na 250 vozidel řady 911 a 718.

 Komentuje Andreas Scheuer, spolkový ministr dopravy a digitální infrastruktury:

„Elektromobilita zde ve Stuttgartu-Zuffenhausenu vytváří cca. 1500 nových pracovních míst v uhlíkově neutrální výrobě. Porsche tudíž vysílá důležité sdělení na téma elektrického pohonu a německého strojírenství. Nyní je důležité, aby z technologií a jejích přínosů měli užitek všichni – výrobci i zákazníci. Potřebujeme, aby se na silnicích projevil ‚efekt elektrického Brouka‘ – a nastalo to co nejdříve.“

 Winfried Kretschmann, ministerský předseda německé spolkové země Bádensko-Württembersko:

„Porsche Taycan ukazuje, že revoluce ve světě mobility probíhá právě nyní a zde v Bádensku-Württembersku. Jelikož Porsche vytvořilo v Zuffenhausenu nejen revoluční produkt, ale i revoluční výrobní závod, firma jasně ukazuje, že zde na jihozápadě kráčíme v čele znovuobjevování automobilu. Obzvláště mne těší, že se Porsche k výrobě Taycanu rozhodlo investovat lokálně do svého mateřského závodu v Zuffenhausenu – a tudíž investuje do Stuttgartu, Bádenska-Württemberska a jeho lidí. Rád bych vyjádřil naše upřímné poděkování jménem celé vlády spolkové země.“

 Fritz Kuhn, starosta města Stuttgart:

„Investice Porsche vysílá ohledně Stuttgartu jasnou zprávu. Zatímco ostatní jen mluví, Porsche skutečně něco dělá.“

  

Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom:

newsroom.porsche.de