• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Porsche v dobré formě díky sedmiprocentnímu nárůstu tržeb


Přiložené soubory:



Společnost Porsche AG za prvních devět měsíců roku 2019 opět vykázala nárůst tržeb, provozního zisku před mimořádnými položkami, počtu prodaných vozů i počtu zaměstnanců. Tržby v meziročním srovnání vzrostly o sedm procent na 20,49 mld. eur. Provozní výsledek před mimořádnými položkami vzrostl o jedno procento na 3,35 mld. eur; rentabilita tržeb před mimořádnými položkami pak činila 16,3 procenta. Počty prodaných vozů narostly o tři procenta – na konci září společnost evidovala 202 318 vozidel předaných zákazníkům. V průběhu roku 2019 se počet zaměstnanců doposud zvýšil o sedm procent na 34 675.

Růst i přes vysoké objemy investic do budoucnosti

 „Aktuálně čelíme náročným podmínkám, ať již z politického i hospodářského hlediska – ale Porsche se stále drží v dobré kondici. K tomu nejvíce ze všeho napomáhá naše atraktivní nabídka produktů,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „V letošním roce jsme uvedli na trh mnoho nových produktů vyvolávajících emoce, včetně nového Porsche 911, Cayenne Coupé, 718 Spyder a GT4. S ohledem na skvělou poptávku od světové premiéry modelu Taycan toto září vidíme optimisticky i nadcházející měsíce.“

 Podle Lutze Meschkeho, místopředsedy představenstva a člena představenstva zodpovědného za finance a IT ve společnosti Porsche AG, je mírný růst výsledků založen především na zvýšením počtu prodaných vozů a příznivém vývoji v ostatních obchodních oblastech a odděleních. Naproti tomu zde působí negativní vlivy měnových kurzů a nákladů spojených s programem e-mobility. „I nadále důsledně prosazujeme naši strategii zvyšování efektivity našich klíčových obchodních aktivit a současně investování do budoucnosti a vytváření nových zdrojů tržeb. Toto se nyní vyplácí,“ uvádí Meschke.

 Problém s diesely se ve druhém kvartálu projevil mimořádnými položkami v objemu 0,5 mld. eur. Do září pak provozní výsledek Porsche AG po započtení mimořádných položek dosáhl 2,81 mld. eur a rentabilita tržeb vč. mimořádných položek činila 13,7 procenta.

 Dodávky zákazníkům: růst v Asii a Severní Americe

Během prvních tří čtvrtletí roku 2019 dodalo Porsche AG celosvětově 202 318 vozidel, což oproti stejnému období předchozího roku znamená tříprocentní nárůst. Obzvláště vysoké poptávce se těšily vozy z modelových řad Cayenne a Macan. Nejsilnější nárůst byl opět zaznamenán u modelu Cayenne s 62 022 prodanými vozy (plus 25 procent). Uvedený model byl nedávno uveden i v provedení Coupé a rovněž ve verzi s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci si převzali 73 967 vozů Macan, což oproti loňsku znamená nárůst devět procent.

 Porsche si dokázalo udržet postavení v Číně a USA – a to i přes obecně horší hospodářskou situaci na obou trzích. Zákazníci v Číně během prvních devíti měsíců odebrali 64 237 vozidel, což v meziročním srovnání odpovídá nárůstu 14 procent. V USA – druhém největším trhu značky Porsche – vzrostla poptávka o šest procent na 45 062 kusů. Sportovní vozy ze Zuffenhausenu obecně zůstávají v oblibě v Asii a Tichomoří, Africe a na Středním východě. Zde se prodalo úhrnem 86 235 vozidel, což v meziročním srovnání odpovídá lokálnímu růstu o jedenáct procent.

 Výhled na celý letošní rok

V rámci celého fiskálního roku 2019 očekává Porsche nárůst počtu prodaných vozů a firma rovněž předpokládá, že dojde k mírnému nárůstu tržeb. „I nadále významně investujeme do budoucnosti naší společnosti: elektrifikace našich vozidel a potřebné infrastruktury, digitální transformace, expanze a také modernizace našich provozů. I přes všechny tyto okolnosti naším jasným cílem nadále zůstává naplňování ctižádostivých ziskových cílů Porsche,“ vysvětluje Meschke. Svůj první čistě elektrický sportovní vůz, model Taycan, Porsche představilo počátkem letošního září. Od konce roku 2019 se tento vůz začne dodávat do USA a během prvních měsíců roku 2020 bude k dispozici u prodejců v Evropě.

 

 Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom:

newsroom.porsche.com