• slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image
  • slideshow image

Nová Panamera na Severní smyčce Nürburgringu dosahuje rekordního času na kolo


Přiložené soubory:



Porsche prověřilo výkon a jízdní schopnosti nové Panamery dokonce ještě před světovou premiérou vozu: zkušební jezdec Lars Kern (32) za volantem sériově vyráběného vozu jen v lehkém maskování absolvoval kompletní kolo legendární Severní smyčky Nürburgringu (20 832 metrů) přesně za 7:29,81 min. Uvedený čas, tentokrát ověřený notářem, se do oficiálního žebříčku firmy Nürburgring GmbH zaznamenává jako nový rekord v kategorii „manažerské vozy“.

Rekordní čas čtyřdveřového sedanu Porsche v kategorii „manažerské vozy“

„V průběhu celého okruhu, považovaného za nejnáročnější závodní trať světa, bylo možné pozorovat vylepšení, kterých se podvozku i hnacímu ústrojí nové Panamery dostalo,“ komentuje Kern. „Zejména v úsecích Hatzenbach nebo také Bergwerk a Kesselchen bylo evidentní, jak důsledně efektivní je nové nastavení elektromechanického systému aktivní stabilizace klopení, díky němuž Panamera vykazuje neuvěřitelnou stabilitu i na hrbolatém povrchu trati. V Schwedenkreuzu pak vůz těžil z vylepšené dynamiky v příčném směru a lepších záběrových schopností nových sportovních pneumatik Michelin. Při průjezdu zatáčkami jsem tam dosahoval rychlostí, které bych u Panamery považoval za nemyslitelné.“

 Další zlepšení po stránkách pohodlí i sportovního charakteru

„Panamera vždy platila za exkluzivní cestovní sedan a současně i opravdový sportovní vůz. V novém modelu jsme oba tyto aspekty ještě zdokonalili,“ říká Thomas Friemuth, viceprezident produktové řady Panamera. „Vedle vyššího výkonu motoru se zlepšila stabilita v zatáčkách, kontrola pohybů karoserie i přesnost řízení. Všechna tato vylepšení mají příznivý dopad na každodenní pohodlí i jízdní schopnosti. Pozoruhodným důkazem tohoto tvrzení je i rekordní čas na kolo.“

 Dne 24. července 2020 ve 13:49 startoval Lars Kern za venkovní teploty 22 °C a teploty povrchu 34 °C; cíl proťal přesně o 7:29,81 min později. Rekordní Panamera byla vybavena závodním sedadlem a bezpečnostní klecí na ochranu řidiče. Notář rovněž potvrdil, že dosud zamaskovaný čtyřdveřový sedan splňuje stav sériově vyráběného vozu, jehož slavnostní světová premiéra se uskuteční koncem letošního srpna. Sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, vyvinuté speciálně pro novou Panameru a nasazené k dosažení uvedeného rekordu, se po uvedení vozu na trh budou nabízet jako výbava na přání.

 Zlepšení oproti předchůdci přibližně o 13 sekund

Rekordní čas podtrhuje úspěšnost komplexních úprav v rámci druhé generace modelu Panamera. Lars Kern již v roce 2016 za volantem provedení Panamera Turbo o výkonu 550 PS absolvoval okruh v regionu Eifel v čase 7:38,46 min – šlo o tehdy obvyklou vzdálenost 20,6 km pro uchazeče o překonání rekordu, jinými slovy bez přibližně 200 metrů dlouhého úseku u tribuny č. 13 (T13). V souladu s novými pravidly firmy Nürburgring GmbH se tentokrát čas na kolo měřil v rámci kompletní Severní smyčky o délce 20 832 m. Pro porovnání: Lars Kern s novou Panamerou projížděl kolem pomyslné značky 20,6 km již v čase 7:25,04 min. Uvedená rekordní kombinace vozu a pilota proto znamená vylepšení výsledku dosaženého před čtyřmi lety cca o 13 sekund.

 Další informace a filmové/obrazové materiály najdete na stránkách Porsche Newsroom:

newsroom.porsche.com

 

 Údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou vypočteny v souladu s novou metodikou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Prozatím je povinné i nadále uvádět odpovídající hodnoty odvozené podle metodiky NEDC. Tyto hodnoty však nelze porovnávat s hodnotami vypočtenými na základě dříve používaného testování NEDC.

 Další informace o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a oficiálních měrných emisích CO2 nových osobních vozidel naleznete v publikaci „Pokyny ke spotřebě paliva, emisím CO2 a spotřebě energie nových osobních vozidel“, která je bezplatně k dispozici ve všech prodejních místech nebo prostřednictvím společnosti Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).