Nový design s vylepšenou aerodynamikou První Lamborghini s předvídavou logikou pro podporu jízdní dynamiky: zcela integrovaný systém řízení jízdní dynamiky Lamborghini, v kombinaci s pohonem a řízením všech kol, s nově definovanými parametry pro rychlé reakce, agilitu a snadnou ovladatelnost Motor z modelu Huracán Performante s výkonem 640 k a točivým momentem 600 N.m Nový informační a zábavní systém s nejmodernějšími řešeními pro konektivitu
Sant’Agata Bolognese, 9. ledna 2019 – Automobili Lamborghini představuje nový model Lamborghini Huracán EVO. Supersportovní vůz nové generace s motorem V10 vychází z techniky a výkonů modelu Huracán Performante a dosahuje nové úrovně řízení jízdní dynamiky a aerodynamiky.
„Lamborghini posouvá na nový vrchol technologie a emoce, charakteristické pro supersportovní vozy. Ty jsou jádrem nového modelu Huracán EVO, který zdědil výjimečné schopnosti modelu Huracán Performante a navíc používá řízení jízdní dynamiky podle nejmodernějších měřítek pro ještě intenzivnější řízení modelu Huracán v každodenním provozu,“ vysvětluje Stefano Domenicali, předseda představenstva společnosti Automobili Lamborghini. „Huracán EVO je evolucí, vývojovým skokem, který zcela nově definuje dosud platné parametry tohoto automobilového segmentu. Řízení nového modelu je vysloveně snadné a zároveň nabízí dosud nevídané zážitky z jízdy v každé situaci, co se týče rychlosti reakcí, smyslového vnímání a agility.“
Zdokonalená technika pro ještě emocionálnější zážitky z jízdy
Huracán EVO je vybaven atmosféricky plněným motorem V10 5,2 litru z modelu Huracán Performante se sacími ventily z titanu a optimalizovanou lehkou konstrukcí výfukové soustavy pro ještě vyšší výkonové parametry a výrazný, emocionální zvuk. Huracán EVO poskytuje nejvyšší výkon 640 k (470 kW) při 8000 min-1 a maximální točivý moment 600 N.m při 6500 min-1. S hmotností bez provozních náplní 1422 kg dosahuje Huracán EVO výkonové hmotnosti 2,22 kg/k, zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 9,0 sekundy. Brzdná dráha ze 100 na 0 km/h činí 31,9 m, nejvyšší rychlost je 325 km/h.
Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI)
Huracán EVO disponuje novým řízením zadních kol Lamborghini a systémem rozdělování točivého momentu mezi všechna kola. Srdcem vozidla je nový integrovaný systém řízení jízdní dynamiky Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). Centrální jednotka optimalizuje jízdní dynamiku vozidla až do nejmenšího detailu, a to na základě kompletně integrovaného řízení veškerých systémů pro podporu jízdní dynamiky a nastavení vozidla. Systém je schopen předvídat další kroky i požadavky řidiče, a tímto způsobem zajišťuje ideální jízdní dynamiku.
Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI), rozsáhlý systém senzorů zrychlení a gyroskopů v těžišti vozidla, je nyní využíván v optimalizované verzi 2.0. Hodnoty příčného, podélného a svislého zrychlení, jakož i naklánění karoserie v příčném i podélném směru a otáčení vozidla kolem svislé osy jsou nyní ještě precizněji sledovány v reálném čase. Systém magnetorheologických tlumičů ve zdokonalené verzi 2.0 bezprostředně přizpůsobuje tlumení aktuální jízdní situaci na základě informací LPI. Nový, zdokonalený protiprokluzový systém umožňuje společně s optimalizovaným pohonem všech kol a funkcí Torque Vectoring rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola.
Optimalizované dynamické řízení Lamborghini Dynamic Steering (LDS), které zlepšuje reakce vozidla při průjezdu zatáčkou a minimalizuje potřebný úhel otočení volantu, je nyní propojeno s řízením zadních kol, aby byla zajištěna agilita v nízkých rychlostech i maximální stabilita v rychlých zatáčkách a při brzdění za nejnáročnějších podmínek.
Jedinečná kombinace všech uvedených systémů je řízena systémem LDVI. Vozidlo díky tomu nabízí extrémně rychlé reakce a bezkonkurenční úroveň ovladatelnosti. Huracán EVO rozpoznává na základě zpracování dat v reálném čase záměry řidiče. Mezi sledované parametry patří ovládání volantu, pedálů brzdy a plynu, zařazený převodový stupeň a jízdní režim, aktivovaný voličem jízdních režimů ANIMA (STRADA, SPORT nebo CORSA).
Vnější podmínky jsou určovány na základě aktivního zavěšení a odhadu adheze, realizovaného pohonem všech kol. Všechny uvedené informace jsou analyzovány systémem LDVI, zpracovány a následně přeměněny na precizní povely pro systémy jízdní dynamiky. Řídicí jednotka pro podporu jízdní dynamiky používá logiku předběžného nastavení. Vozidlo tedy pouze nereaguje na vzniklou situaci, nýbrž předvídá optimální nastavení vozidla pro nadcházející okamžik.
V režimu STRADA je Huracán EVO nastaven pro agilitu a maximální potěšení z jízdy. V režimu SPORT ukáže svou hravou, intuitivní a extrémně vzrušující stránku. V režimu CORSA je Huracán EVO precizní, rychle reaguje a motivuje, což je ideální nastavení pro jízdu v extrémních podmínkách, například na závodních okruzích.
Design – suverénní aerodynamika
Nezaměnitelný design modelu Huracán EVO je klíčem k suverénní aerodynamice a mimořádné jízdní dynamice. Nový přední nárazník propůjčuje vozidlu nízký, sebevědomý vzhled, zároveň však prostřednictvím předního spoileru s integrovanou aerodynamickou plochou zajišťuje především aerodynamickou účinnost. Rozšířené otvory pro přívod vzduchu mají tvar písmene Y, který je pro DNA designu značky Lamborghini typický.
Boční profil modelu Huracán EVO je vysloveně dynamický a okouzlí pro značku Lamborghini charakteristickým šestiúhelníkovým designem linií oken, nově tvarovanými koly a novými bočními otvory pro přívod vzduchu.
Huracán EVO prezentuje svou charakteristickou sílu a dynamiku mimořádně výraznou zádí. Stejně jako u závodní verze Huracán Super Trofeo EVO je záď široká a otevřená. Koncovky nové sportovní výfukové soustavy jsou umístěny vysoko v zadním nárazníku vozidla. Do horní části zádě integrovaný spoiler vylepšuje proudění vzduchu, které zásadním způsobem ovlivňuje aerodynamické vlastnosti vozidla.
K suverénní aerodynamice modelu Huracán EVO přispívá také nově tvarovaná spodní část vozidla. Díky důsledně aerodynamicky optimalizovanému designu jsou hodnoty přítlaku a aerodynamické účinnosti modelu Huracán EVO pětkrát vyšší než u první generace modelu Huracán.
Výrazný charakter modelu Huracán EVO se odráží v celém designu vozidla, ale také v neporovnatelném zvuku výfukové soustavy, jímž nejnovější Lamborghini dává najevo ještě vyšší úroveň výkonů a optimalizovanou jízdní dynamiku.
Konektivita
Nový 8,4“ dotykový displej uživatelského rozhraní na středové konzole přímo nad tlačítkem spuštění motoru umožňuje snadné ovládání funkcí pro konektivitu pouhým dotykem prstu. Kromě ovládání různých funkcí vozidla, jako jsou sedadla, klimatizace a stav systému LDVI v reálném čase, poskytuje navíc cestujícím přístup k veškerým funkcím informačního a zábavního systému, jako je například Apple CarPlay pro připojení chytrého telefonu. Multimediální systém zahrnuje síťově propojený navigační systém a zábavní funkce, umožňující mimo jiné poslech internetových rozhlasových stanic nebo přehrávání videí. Intuitivní uživatelské rozhraní podporuje povely prostřednictvím hlasového ovládání a propojí řidiče s asistentem Siri.
Kromě toho je prostřednictvím dotykového displeje přístupný na přání dodávaný telemetrický systém se dvěma kamerami, který umožňuje profesionální zaznamenávání a analýzu telemetrických dat. K dispozici je rovněž integrovaný pevný disk s vysokou kapacitou.
Barvy, vnitřní výbava a Lamborghini Ad Personam
Model Huracán EVO je představen v oranžovém odstínu Arancio Xanto, s novým čtyřvrstvým lakem Lamborghini. Nová, speciálně pro model EVO koncipovaná 20“ kola Aesir jsou vybavena pneumatikami Pirelli P Zero.
Huracán EVO nabízí velmi luxusní interiér, který zahrnuje nové, specifické čalounění EVO z Alcantary a kůže s detaily v oranžovém odstínu Arancio Dryope, jež dokonale ladí s barvou karoserie.
Nová vnitřní výbava ve sportovně elegantním stylu je nabízena v mnoha dvoubarevných kombinacích. Na přání se dodává také extrémně sportovní čalounění Alcantarou. Lehké materiály, jako jsou uhlíkové kompozity, vyráběné technologií „Carbon Forged Composites“, nebo společností Lamborghini patentovaná technická tkanina Carbon Skin, jsou k dispozici na přání zákazníka a dokonale vyniknou díky novému individualizovatelnému dekoračnímu osvětlení interiéru.
Huracán EVO nabízí maximum možností pro individuální konfiguraci exteriéru a interiéru s mnoha novými prvky výbavy na přání a širokou paletou stylistických paketů s leskle černou povrchovou úpravou nebo v barvě karoserie. Program Lamborghini Ad Personam umožňuje zákazníkům individualizaci téměř bez hranic.
Cena modelu Lamborghini Huracán EVO a jeho uvedení na trh
První zákazníci převezmou nové vozy Lamborghini Huracán EVO na jaře 2019. Doporučená prodejní cena bez daní byla stanovena na 184 034 EUR.
Technické údaje – Lamborghini Huracán EVO
KAROSERIE |
|
Nosný skelet | Samonosná karoserie s lehkou konstrukcí kombinující hliník a uhlíkové kompozity |
Karoserie | Vnější panely karoserie z hliníku a kompozitů |
Zavěšení kol | Zavěšení kol na dvojitých příčných ramenech z hliníku |
Odpružení | Ocelové vinuté pružiny a hydraulické tlumiče. „MagneRide“: elektromagneticky nastavitelné tlumiče |
Elektronicky řízený stabilizační systém ESC | Charakteristiku systémů ESC/ABS lze nastavit prostřednictvím voliče jízdních režimů ANIMA, ESC lze deaktivovat |
Řízení | Hřebenové řízení s elektromechanickým posilovačem, Lamborghini Dynamic Steering (LDS) s variabilním převodem |
Brzdová soustava | Dvouokruhová hydraulická brzdová soustava s podtlakovým posilovačem, šestipístkové hliníkové brzdové třmeny vpředu, čtyřpístkové hliníkové brzdové třmeny vzadu |
Brzdové kotouče | Keramické brzdové kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny, s vnitřním chlazením a odvrtáváním, Ø 380 x 38 mm vpředu, Ø 356 x 32 mm vzadu |
Pneumatiky (sériová výbava) | Pirelli P Zero 245/30 R 20 (vpředu) 305/30 R 20 (vzadu) |
Kola (sériová výbava) | 8,5J x 20“ (vpředu) - 11J x 20“ (vzadu) |
Zrcátka | Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka |
Airbagy | Velké dvoustupňové čelní airbagy. Velké boční airbagy. Kolenní airbagy pro určité trhy. |
MOTOR |
|
Základní konstrukce | Zážehový desetiválec s válci do V/90°, přímé i nepřímé vstřikování benzinu (IDS + MPI) |
Zdvihový objem | 5204 cm3 |
Vrtání a zdvih | Ø 84,5 mm x 92,8 mm |
Ventilový rozvod | DOHC, elektronicky řízené, plynule proměnné časování sacích a výfukových ventilů |
Kompresní poměr | 12,7:1 |
Nejvyšší výkon | 640 k (470 kW) při 8000 min-1 |
Nejvyšší točivý moment | 600 N.m při 6500 min-1 |
Emisní třída | EURO 6 – stupeň 3 |
Emisní systém | Dva katalyzátory se sondami Lambda |
Chladicí soustava | Kapalinová chladicí soustava, doplněná chlazením olejem |
Řídicí jednotka motoru | Bosch MED 17 Master Slave |
Mazací soustava | Mazací soustava se suchou klikovou skříní |
PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ |
|
Druh pohonu | Elektronicky řízený trvalý pohon všech kol (Haldex, 5. generace) se samosvorným mechanickým zadním diferenciálem |
Převodovka | 7stupňová dvouspojková převodovka LDF, charakteristika řazení nastavitelná voličem jízdních režimů ANIMA |
Spojka | Dvoukotoučová spojka Ø 187 mm |
PROVOZNÍ VLASTNOSTI |
|
Nejvyšší rychlost | > 325 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 2,9 s |
Zrychlení 0-200 km/h | 9,0 s |
Brzdná dráha 100-0 km/h | 31,9 m |
ROZMĚRY |
|
Rozvor | 2620 mm |
Vnější délka | 4520 mm |
Vnější šířka | 1933 mm |
Vnější šířka | 2236 mm |
Vnější výška | 1165 mm |
Rozchod kol vpředu | 1668 mm |
Rozchod kol vzadu | 1620 mm |
Průměr otáčení | 10,9 m |
Hmotnost (bez provozních náplní) | 1422 kg |
Výkonová hmotnost | 2,22 kg/k |
Rozložení hmotnosti | 43 % (vpředu) – 57 % (vzadu) |
OBJEMY |
|
Palivová nádrž | 83 litrů |
Zavazadlový prostor | 100 litrů |
SPOTŘEBA PALIVA |
|
Hodnoty spotřeby paliva a emisí jsou ve fázi homologace. |
Fotografie a videa naleznete na: www.media.lamborghini.com
Informace o společnosti Automobili Lamborghini naleznete na: www.lamborghini.com