BENTLEY MOTORS ZVEŘEJŇUJE NOVÝ SNÍMEK ‚CONTINENTAL DRIFT‘

Soubory ke stažení

Společně se zahájením dodávek prvních kusů nového Bentley Continental GT Speed se společnost Bentley Motors rozhodla dnes zveřejnit nový filmový snímek zachycující a oslavující pozoruhodné dynamické schopnosti varianty GT Speed. Film s názvem ‚Continental Drift‘ (slovní hříčka na „kontinentální drift“), natočený na opuštěné letecké základně na italské Sicílii, poukazuje na široký rozsah jízdních schopností vrcholného GT značky Bentley vč. neuvěřitelně precizního driftování v mimořádně atraktivních lokacích. K samotné realizaci nového snímku značky Bentley přispěl sportovně naladěný podvozek GT Speed a systém rozdělování hnacího momentu s upřednostňováním kol zadní nápravy, kdy se za většiny situací posílá valná část výkonu motoru W12 (max. 635 PS) na zadní kola.

 

  • Jedinečný filmový snímek natočený na opuštěné letecké základně NATO na Sicílii
  • Continental GT Speed ukazuje své pozoruhodné dynamické schopnosti
  • Precizní driftování díky sestavě podvozkových technologií GT Speed 
  • Elektronický samosvorný diferenciál a aktivní pohon všech kol s preferencí zadní nápravy zaručuje kontrolu nad GT Speed za všech úhlů stáčení vozidla
  • Volitelné elektronické řízení stability pro svobodnější rozhodování řidiče 
  • Řízení všech kol ve prospěch agilnějších jízdních schopností i stability
  • Agregát W12 s maximálním výkonem 659 PS a točivým momentem 900 Nm

 

Film je možno zhlédnout zde: 

www.youtube.com/watch?v=ThEIEBSy5YY

 

Díky vylepšené dynamice v zatáčkách a vyšší trakci zprostředkované hned několika novými systémy (vč. diferenciálu eLSD, řízení všech kol a nového systému ESC) dokáže vůz zdolat každou zatáčku s preciznějším vedením a vyšší mírou sebejistoty. Vozidlo tak může přetavit dostupný hnací moment v maximální jízdní schopnosti, kdy přináší podmanivé zrychlování a vyrovnanost za vrcholem zatáčky – buďto s dokonale vyváženým záběrem nebo v záměrném kontrolovaném smyku při jízdě bokem. Provedení GT Speed s pohonnou jednotkou zprostředkující točivý moment až 900 Nm nabídne neuvěřitelně snadnou a sebejistou jízdu na limitu.

Filmový dokument byl natočen během jediného dne při nedávné prezentační akci Global Media Drive pro GT Speed na Sicílii. K uspořádání této akce proměnilo Bentley dnes již opuštěnou základnu NATO (dříve letecká základna Comiso) ve zkušební trať ve stylu sportovního hřiště. Základna Comiso, původně postavená v roce 1936, byla v 80. letech minulého století přestavěna na prostory k uložení 112 střel s plochou dráhou letu, nesoucích bojové hlavice s jadernou náloží a odpalovaných ze země; jednalo se tak o největší leteckou základnu v jižní Evropě. Základna Comiso, bezmála 30 let opuštěná a postupně ustupující přírodě, se ukázala být ideálním místem k vytvoření bezpečného, ale současně i náročného prostředí, kde by GT Speed demonstrovalo své mimořádné jízdní schopnosti.

Komentuje Mike Sayer, vedoucí produktové komunikace značky Bentley: „Když tým objevil leteckou základnu Comiso k první prezentaci GT Speed a dohodli jsme se na vytvoření tratě ve stylu sportovního hřiště, dalším krokem bylo naplánovat film, který by nepřipomínal nic z toho, co již bylo natočeno. Driftování s metalicky žlutým Bentley po opuštěné letecké základně je pro nás určitě novou zkušeností a teritoriem, ale výsledek jasně dokládá, do jak dynamické podoby nejlepší cestovní vůz světa dospěl.“

O natočení snímku se postaral proslulý tvůrce filmů s automobilovou tematikou David Hale za podpory zkušených pilotů dronů a kameramana/fotografa Marka Fagelsona. Pozorní diváci si též povšimnou členů komunikačního týmu Bentley při pořizování momentek a portrétních snímků. 

‚Continental Drift‘ dokládá schopnosti GT Speed coby jednoho z nejrychlejších a nejdynamičtějších čtyřmístných cestovních vozů světa a současně poukazuje na tradiční postavení tohoto vozidla. R-Type Continental z roku 1952, vystupující na samotném začátku a konci snímku, je vlastním vozem Bentley z Heritage Collection, který ve své době představoval nejrychlejší čtyřmístný vůz světa. Elegantní a současně dynamický design modelu R-Type Continental zároveň inspiroval podobu dnešního Bentley Continental GT s identickou charakteristickou křivkou vedoucí od předního kola, klenbou přes zadní kola nebo zkosenou linií střechy.

Doposud nejprogresivnější podvozek Bentley 

Nové Continental GT Speed Coupe a Convertible představuje vrcholné jízdní schopnosti v kategorii cestovních vozů a definuje nejdynamičtější homologovaný vůz Bentley v historii značky bez jakýchkoli kompromisů v otázkách pohodlí či luxusu. Spojení čtyř podvozkových technologií posouvá agilitu, jízdní schopnosti a kvalitu jízdy Bentley Continental GT Speed na dosud nepoznanou úroveň. 

Nový systém elektronického řízení všech kol vylepšuje dynamický charakter Speed ve všech jízdních režimech díky možnosti natáčení zadních kol v úhlu až 4°. Za nízkých až středních rychlostí se zadní kola GT Speed natáčejí opačně než kola přední, čímž napomáhají k rychlým změnám směru s výrazně intenzivnějším pocitem hbitosti vozu. Řízení působí jako ostřejší s rychlejším převodem; odpovídající nárůst citlivosti řízení se pak odráží v ještě vyšší jistotě za volantem. Za vysokých rychlostí se zadní kola natáčejí ve stejném směru jako kola přední, což se projevuje nárůstem jízdní stability.

Continental GT Speed nejnovější generace jako první model značky Bentley používá elektronický diferenciál s omezenou svorností (eLSD). Diferenciál eLSD, speciálně odladěný společně se systémem řízení trakce a aktivního podvozku, zajišťuje vyšší odolnost vůči působení příčných sil, vyšší stabilitu v podélném směru, větší regulovatelnost při otevřené škrticí klapce a lepší trakční schopnosti za nepříznivých jízdních podmínek.

Ve všech režimech to znamená lepší záběrové schopnosti ve prospěch vyšší jistoty řidiče za volantem, jakož i pocitu vyšší stability vozidla za vysokých rychlostí. Pro režim SPORT byl diferenciál eLSD odladěn ve prospěch vyvážené regulovatelnosti při otevřené i zavřené škrticí klapce, lepší odezvy při nájezdu do zatáček a stability v přímém směru. Výsledkem kombinace všech opatření jsou širší možnosti nastavení a ještě větší řidičské zaměření modelu Continental GT Speed bez jakýchkoli kompromisů co do pohodlí nebo stability. Rozdělení hnacího momentu se liší podle zvoleného jízdního režimu. V režimech COMFORT a BENTLEY posílá systém až 36 procent točivého momentu na přední nápravu, aby zajistil sebejisté záběrové schopnosti a snadnou ovladatelnost. Rovněž zamezuje přetáčivosti díky hnacímu momentu až 400 Nm na předních kolech. V režimu SPORT systém omezuje dostupný točivý moment na přední nápravě na 28 procent, kdy udržuje více hnací síly vzadu ve prospěch dynamičtější zpětné vazby. Systém dále zcela jinak reaguje na přetáčivost, kdy v porovnání s režimem Bentley posílá dopředu za těchto situací pouze asi 1/10 hnacího momentu, opět ve prospěch intenzivnější zpětné vazby během dynamické jízdy.

Nové brzdy z karbon-keramického kompozitu se chlubí předními kotouči o průměru 440 mm v kombinaci s novými desetipístkovými třmeny – to z nich činí nejen největší brzdy, které kdy byly do vozu značky Bentley namontovány, ale současně největší automobilové brzdy světa; přitom jsou o 35 kg lehčí než klasické brzdy z kovových materiálů. Nejnovější generace kotoučů z karbon-keramického kompozitu byla speciálně navržena tak, aby zprostředkovala špičkové brzdné schopnosti při použití třecího materiálu brzdového obložení s nulovým obsahem mědi (ve snaze snížit negativní dopady na životní prostředí).

Nový systém elektronického řízení stability vozu (ESC) zprostředkuje zkušenému řidiči ještě vyšší míru svobody. Vůz pod dohledem ESC nabízí uklidňující stabilitu na nekvalitním povrchu, vozovkách s abnormálním sklonem nebo za nevlídného počasí. Po přepnutí do režimu Dynamic umožňuje systém ESC zkušenému majiteli upravovat v zatáčkách postavení vozu pod plynem dle vlastního uvážení. Po vypnutí ESC přichází ke slovu mechanická přilnavost a vrozená vyváženost GT Speed, kdy se řidiči nabízejí zážitky, které byly až doposud vyhrazeny pouze závodním strojům Bentley. S využitím mimořádných jízdních schopností při nájezdu do zatáček díky systému natáčení kol zadní nápravy a eLSD může řidič na závodní dráze vyváženě korigovat plyn a řízení, a snadno tak dosahovat progresivní rychlosti stáčení.

Galerie