CONTINENTAL GT SPEED CONVERTIBLE VYJÍŽDÍ Z ÚKRYTU A VÍTÁ JARO

Soubory ke stažení

Bentley Motors uvedla nové vlajkové provedení vrcholného cestovního vozu s otevřenou karoserií – Continental GT Speed Convertible. Dynamicky zaměřený model Speed je nejvýkonnější a řidičsky nejvíce zaměřenou interpretací cestovního vozu s otevřenou karoserií, jenž je sám o sobě srovnávacím měřítkem třídy.

 

  • Nejvíce řidičsky zaměřený vůz řady Continental GT s otevřenou karoserií
  • Mimořádně vyspělý podvozek se čtveřicí nových technologií dodává sebejistotu prostřednictvím vyšších záběrových schopností a precizního vedení vozu
  • Systém natáčení kol zadní nápravy a elektronický zadní diferenciál ve prospěch jízdní agility i stability
  • Nové brzdy z karbon-keramického kompozitu s pozoruhodným brzdným účinkem
  • Přepracovaná verze věhlasného agregátu 6,0 litru W12 TSI s maximálním výkonem 659 PS (650 bhp) a točivým momentem 900 Nm
  • Akcelerace 0–60 mil/h za 3,6 s (0–100 km/h za 3,7 s); nejvyšší rychlost 208 mil/h (335 km/h)
  • Jedinečné detaily interiéru a exteriéru – např. označení, dělicí pásy kontrastní barvy v interiéru, kovaná 22" kola Speed a sportovní nástavce prahů
  • Nově na přání povrchová úprava středového panelu – tmavě tónovaný soustružený hliník 
  • K dispozici sedm barevných provedení střechy vč. tvídové
  • Vylepšení střechy ve prospěch odhlučnění interiéru kabrioletu na úrovni kupé předchozí generace

 

Třetí generaci modelu Continental GT Speed Convertible pohání zdokonalená verze věhlasného agregátu Bentley 6,0 litru W12 TSI, která zprostředkuje mimořádný a nyní zvýšený výkon 659 PS (650 bhp), akceleraci z místa na 60 mil/h za 3,6 sekundy (0–100 km/h za 3,7 s) a nejvyšší rychlost 208 mil/h (335 km/h). Nový cestovní vůz s otevřenou karoserií se připojuje k sesterskému kupé na samotném vrcholu řady Continental – Continental GT Speed, odhalenému minulý měsíc.

Nové GT Speed Convertible – navržené, ručně vyráběné a zkonstruované v uhlíkově neutrálním závodu Bentley zaměřeném na výrobu luxusních vozů – přináší zdokonalenou technologii podvozku vč. systému řízení zadních kol, elektronického diferenciálu zadní nápravy a brzd z karbon-keramického kompozitu (prvek výbavy na přání). Řidič se tak může těšit na příkladnou agilitu vozidla a jistotu za volantem bez jakýchkoli kompromisů v otázkách velebeného jízdního pohodlí Continental GT Convertible.

Provedení Continental GT Speed Convertible používá speciálně upravenou střechu ‚Z-fold‘ (skládání ve tvaru „Z“) s natažením či stažením za pouhých 19 sekund, kdy se vůz pouhým stiskem tlačítka promění z luxusního kupé v cestovní vůz s otevřenou karoserií.

Continental GT Speed Convertible hlásá své postavení na výkonnostním vrcholu této řady cestovních vozů prostřednictvím jedinečných detailů v exteriéru i kabině vozu, např. sportovních nástavců prahů Speed, tmavě tónovaných mřížek nebo označení Speed. Zákazníci též mohou vybírat ze tří různých provedení jedinečných kovaných kol Speed o průměru 22". 

V luxusně vyvedené kabině se nový Continental GT Convertible pyšní mj. elegantním znakem Speed na palubní desce před spolujezdcem, věncem volantu obšitým materiálem Alcantara nebo jedinečnými dělicími pásy čalounění kontrastní barvy z usně a Alcantary. 

Komentuje Chris Craft, člen představenstva Bentley Motors, odpovědný za obchod a marketing:

„Nový Speed je nejvíce řidičsky zaměřeným provedením Continental GT Convertible, které je jedinečné svojí schopností nabídnout nesmírně kultivované cestování ve stylu otevřeného GT po celý rok s bonusem ve formě úžasných výkonů a dynamiky.“ 

„Když k tomu přidáme vytříbené a ručně vyvedené detaily v interiéru, můžeme Continental GT Speed Convertible chápat jako zhmotnění všech znalostí Bentley o vytváření těch nejstylovějších a nejelegantnějších vozů pro cestování se staženou střechou.“

 

Nový technicky vyspělý podvozek

Nejmodernější podvozková technologie dodává třetí generaci GT Speed Convertible bezkonkurenční míru kontroly a preciznosti, čímž ještě znásobuje jistotu řidiče za volantem. 

Nový přístup, který potěší všechny majitele bez ohledu na jejich řidičské schopnosti, se drží filozofie progresivních a bezpečných vozů Bentley s dynamickými schopnostmi. V duchu této filozofie se v režimech BENTLEY a COMFORT klade důraz na vyvážené záběrové schopnosti předních a zadních kol; režim SPORT je zkalibrován tak, aby byla za všech jízdních situací přidělována větší hnací síla na zadní kola .

Díky vylepšené dynamice v zatáčkách a vyšší trakci zprostředkované novými systémy se řidič na výjezdu ze zatáčky může těšit na preciznější vedení vozu s vyšší mírou sebejistoty. Vozidlo je tak schopno přetavit lepší trakci v maximální jízdní schopnosti, kdy přináší podmanivé zrychlování a vyrovnanost za vrcholem zatáčky. V režimu SPORT systém řízení trakce posílá větší podíl hnacího momentu na zadní nápravu, aby řidič mohl snáze regulovat jízdní trajektorii pomocí plynu.

Ruku v ruce s uvedenými systémy se zapojují klíčové technologie podvozku, které zajišťují kontrolu pohybů karoserie a jízdní pohodlí bez kompromisů v tom či onom směru – jmenovitě aktivní tříkomorové vzduchové odpružení Bentley s proměnlivým účinkem tlumení a systémem Bentley Dynamic Ride (aktivní elektrická stabilizace náklonů vozidla na bázi 48V sítě), které Bentley poprvé představilo v modelu Bentayga a třetí generaci modelu Continental GT. 

Pokrokový systém používá v každém ze stabilizátorů výkonný elektromotor k potlačení náklonů karoserie. Je-li nastavena nejvyšší tuhost, elektromotory dokáží během 0,3 s vyvinout sílu 1300 Nm k vyrovnání bočních sil v zatáčce, čímž je eliminováno nežádoucí naklánění vozidla.

Jako volitelný prvek výbavy se nově nabízejí brzdy z karbon-keramického kompozitu. Díky materiálu se špičkovými vlastnostmi není zapotřebí taková brzdná síla při zpomalování z vysokých rychlostí a rovněž se snižuje riziko vadnutí brzd.  

Systém aktivního pohonu všech kol se systémem řízení trakce a rozdělováním hnacího momentu byl pro všechny jízdní režimy překalibrován, a ve srovnání se standardním provedením modelu Continental GT s otevřenou karoserií se tak chlubí výrazně odlišným charakterem.

Nové Continental GT Speed Convertible zhmotňuje spojení mimořádných jízdních schopností s elegancí a luxusem. Zdrojem hnací síly je vylepšená verze majestátního agregátu Bentley W12 TSI s mimořádným výkonem 659 PS (650 bhp) – nárůst činí 24 PS – a pozoruhodným točivým momentem 900 Nm. Výsledkem je akcelerace z místa na 60 mil/h za 3,6 s (0–100 km/h za 3,7 s) a nejvyšší rychlost 208 mil/h (335 km/h).

Šestilitrový agregát, ručně sestavovaný v Crewe, představuje nejprogresivnější dvanáctiválcový motor světa. Motor pro verzi Speed byl společně s převodovkou znovu zkalibrován v souladu s charakterem vozu zaměřeného na výkon. 

Nové nastavení je nejvíce patrné v jízdním režimu SPORT, kdy dvojitě přeplňovaný agregát W12 záměrně udržuje vyšší otáčky motoru (řadí nahoru se zpožděním, resp. podřazuje dříve), a vůz tak s vyšší vervou reaguje na pokyny řidiče. 

Dvouspojková osmistupňová převodovka je v režimu SPORT dvakrát rychlejší než u standardního modelu s pohonem W12, jak ostatně přísluší verzi na výkonovém vrcholu řady Continental GT. Dalším bonusem je výraznější zvukový doprovod výfukové soustavy při startování a podřazování. 

 

Atletický design exteriéru – jedinečné akcenty ‚Speed‘

Nové Continental GT Speed Convertible prokazuje svůj sportovní charakter nenuceným spojením stylu s výkonovými charakteristikami vozidla. Nepřehlédnutelnou podobu celosvětově nejvytříbenějšího cestovního vozu s otevřenou karoserií ještě akcentuje několik jedinečných detailů.

Speciálně upravenou střechu provedení Speed lze natáhnout nebo stáhnout za pouhých 19 sekund (vůz se přitom může pohybovat rychlostí až 50 km/h). 

Provedení Speed přidává tmavě tónovanou mřížku chladiče a masku ve spodní části předního nárazníku v kombinaci se sportovními nástavci prahů Speed, tmavě tónovaným rastrem chladiče a decentním označením ‚Speed‘ na předních blatnících. 

Ve stejném tmavém tónu jsou i jedinečná 22" kola Speed, přičemž zákazníci mohou volit i lesklé stříbrné nebo černé provedení. Na mimořádné jízdní schopnosti verze Speed poukazuje zdobné provedení (‚Jewel‘) uzávěru palivové nádrže a plnicího otvoru oleje, jakožto i podsvícené prahové lišty Bentley.

K dispozici je sedm vnějších barevných provedení střechy vč. moderní interpretace tradičního britského tvídu. Z dalších možností jmenujme černou, modrou, vínovou (Claret) a šedou. Dále mohou zákazníci vybírat z osmi druhů vnitřního čalounění střechy, od tzv. nové červené až po bledě růžovou (Magnolia).

Jedinečný systém skládání střechy ‚Z-fold‘ je nejprogresivnějším svého druhu. Střecha díky vylepšenému systému těsnění a akustickým úpravám přispívá k celkovému snížení hladiny hluku oproti předchůdci o 3 dB (za typické cestovní rychlosti). S ohledem na zbrusu nové spojení izolačních materiálů střechy a ovládacího mechanismu v kombinaci s vylepšeným systémem těsnění a akustickými úpravami je tento cestovní vůz s otevřenou střechou stejně tichý jako Continental GT Coupe předchozí generace.

 

Exkluzivní ručně zpracovaná kabina

Luxusní interiér Continental GT Speed Convertible se pyšní bezkonkurenční kultivovaností grand toureru ve spojení s jedinečnými detaily provedení Speed, které naplno vyniknou v celé své kráse po stažení střechy. 

Věnec volantu obšitý materiálem Alcantara a insignie ‚Speed‘ na palubní desce před spolujezdcem doplňují jedinečné dělicí pásy čalounění kontrastní barvy z usně a Alcantary. Zákazníci mohou dále vybírat z 15 hlavních odstínů usně a 11 dalších barevných kombinací. 

Na výkonové charakteristiky nejsilnějšího provedení Continental GT Convertible odkazuje prošívání ‚Diamond in Diamond‘ (diamant v diamantu) a hlavové opěrky s vyšívaným vzorem ‚Speed‘; bezplatně je možné zvolit dělicí pásy v jednobarevném provedení v kombinaci usně a Alcantary.

Standardem veze Speed je pravá dýha v provedení černý lak; bez příplatku se dále nabízejí varianty Crown Cut Walnut (řezaný ořešák), Dark Stain Burr Walnut (tmavě mořený sukový ořech) a Dark Fiddleback Eucalyptus (tmavý eukalyptus Fiddleback). K dispozici jsou též verze dýhy s otevřenými póry: Dark Stain Burr Walnut (tmavě mořený sukový ořech), Crown Cut Walnut (řezaný ořešák) a Koa.

Součástí standardní výbavy jsou sportovní pedály a prahové lišty ‚Speed‘; zákazníci mají na přání k dispozici odlišnou povrchovou úpravu středového panelu – tmavě tónovaný soustružený hliník, jakožto i celokoženou alternativu dělicích pásů čalounění Speed v kontrastních tónech, zde v barevném provedení ‚Speed Colour Specification‘.

Systém zahřívání v oblasti krku (účinnější a tišší než v modelu předchozí generace) s optimálním řízením účinnosti ohřevu a proudění vzduchu kolem elektricky nastavitelných hlavových opěrek je hladce začleněn do vyhřívaných a odvětrávaných komfortních sedadel. Stylovým akcentem nového systému zahřívání v oblasti krku je středová lamela v chromovém provedení, protažená přes celou šířku kanálu, čímž připomíná proslulé kulaté průduchy Bentley s ‚terčem‘ uprostřed. Propracované komfortní prvky výbavy se v kombinaci s vyhříváním volantu a vyhřívanými loketními opěrkami starají o ničím neředěný a skrz naskrz luxusní požitek z jízdy za každého počasí. 

 

Galerie