Společnost Bentley Motors dnes oznámila podrobnosti o nejnovějším luxusním modelu značky na její současné cestě k elektrifikaci. Uvedení nového provedení Flying Spur Hybrid je postaveno na úspěšném modelu Flying Spur třetí generace s využitím mimořádně pokrokového pohonného ústrojí (třetího v rámci řady), s nímž se toto provedení stává vůbec nejekologičtějším modelem Bentley v dosavadní historii. Nově uváděný Flying Spur Hybrid je prvním zástupcem rodiny hybridních vozů Bentley, jenž současně zdůrazňuje zasazení Bentley o vlastní strategii Beyond100, tedy stát se klimaticky plně neutrální společností a hrát roli předního světového dodavatele udržitelné luxusní mobility.
Nejnovější přírůstek do nové řady hybridních vozů Bentley je důkazem, že hybridizace nutně neznamená kompromisy v otázkách luxusu nebo jízdních schopností. Bez ohledu na jízdní režim nebo styl se lze spolehnout na nepostřehnutelné přepínání mezi spalovacím motorem a elektromotorem ve prospěch kultivovaného a vyrovnaného chodu.
Nové hnací ústrojí spojuje benzínový motor 2,9 litru V6 s moderním elektromotorem, a disponuje tak systémovým výkonem 544 PS, resp. točivým momentem 750 Nm – tedy o 96 PS více než u provedení Bentayga Hybrid. Nový Flying Spur se stává nejhospodárnějším vozem Bentley v historii, nabízejícím dojezd přes 700 km na jedno natankování.
Nejnovější hybridní model s vysokou výkonovou rezervou, špičkovým točivým momentem a bleskovou odezvou na pokyny od plynového pedálu co do zrychlení jen nepatrně zaostává za provedením Flying Spur V8, neboť z 0 na 60 mph se rozjede již za 4,1 sekundy (0-100 km/h za 4,3 s). Nové hnací ústrojí vykazuje výrazně nižší spotřebu paliva, avšak i nadále zprostředkuje nefalšovaný charakter Bentley, spočívající v suverénních a kultivovaných jízdních schopnostech.
Nový Flying Spur přináší v dané třídě nejširší portfolio prvků chytré a intuitivní výbavy, uzpůsobených na míru řidiči i zbytku posádky. Služby konektivity vozidla pro Flying Spur Hybrid budou nyní zahrnovat i My Battery Charge (Nabití baterie), My Car Statistics (Statistiky vozidla) a My Cabin Comfort (Pohodlí v kabině).
S ohledem na co nejlepší zpětnou vazbu pro řidiče se na přístrojovém štítu objeví další informace o tom, zda se vozidlo pohybuje v čistě elektrickém režimu (EV), rekuperuje energii při zpomalování, nebo využívá spalovací motor.
Spínač automatického přepínání Start-Stop v kabině vozu byl nahrazen ovladačem trojice ‚E‘ režimů – EV Drive (jízda na elektřinu), Hybrid (hybridní režim) a Hold (režim s důrazem na spalovací motor), aby řidič mohl za jízdy co nejlépe využívat kapacitu baterie. Bezprostředně po zapnutí vozidla se aktivuje režim EV Drive s cílem maximálně využívat k pohonu vozidla samotnou elektřinu. Tento režim je ideální volbou po jízdu v městském provozu nebo na kratších trasách.
Tok energie se také může zobrazovat na displeji infotainmentu, kde lze sledovat statistiky nebo nastavit časovače pro nabíjení vozidla. Další informace týkající se hybridního provozu (např. dojezd, nabití baterie a informace o nabíjení) má řidič k dispozici prostřednictvím přístrojového panelu, head-up displeje a centrální obrazovky.
Flying Spur Hybrid při pohledu zvenčí poznáme podle označení ‚Hybrid‘ na předních blatnících, čtveřice oválných koncovek výfuků a krytu univerzální dobíjecí zásuvky na levém zadním blatníku.
Pohonné ústrojí šetrné k životnímu prostředí
Spojení hospodárného spalovacího motoru a moderního elektromotoru zprostředkuje stejnou flexibilitu a praktičnost jako dnes nabízené pohony W12 a V8, kdy dosahuje skvělé odezvy, agility a navýsost kultivovaného projevu.
Nový spalovací motor 2,9 litru V6 disponuje maximálním výkonem 416 PS a točivým momentem 550 Nm při 5650 ot/min a staví na podobné konstrukční filozofii jako agregát 4,0 litru V8. Turbodmychadla typu Twin-Scroll a primární katalyzátory najdeme v prostoru mezi rameny ‚V‘ spalovacího motoru. Vstřikovače paliva a zapalovací svíčky nalezly místo vždy v příslušné spalovací komoře, čímž je zajištěn optimální tvar vstřikovaného paprsku paliva i cesta spalování; vačkové hřídele disponují variabilním nastavením v rozsahu až 50°. Spalovací motor nabízí přes 152 PS na litr objemu, tedy více než Flying Spur V8.
Moderní vyspělý elektromotor se nachází mezi převodovkou a spalovacím motorem – disponuje výkonem až 136 PS a točivým momentem 400 Nm. Synchronní elektromotor s permanentním magnetem zprostředkuje maximální točivý moment již od nulových otáček ve prospěch tiché akcelerace z místa. Rychlý nástup točivého momentu minimalizuje jakoukoli prodlevu, která často doprovází pomalejší nástup turbodmychadla.
Elektromotor využívá energii z Li-Ion baterie o kapacitě 14,1 kWh, jejíž dobití na 100 procent zabere pouze 2,5 hodiny (v závislosti na konkrétním regionu). Výkonová elektronika převádí energii z vysokonapěťové baterie za účelem pohonu elektromotoru nebo napájení stávající 12V palubní elektroinstalace.
Pohonné ústrojí verze Flying Spur Hybrid umožňuje tomuto modelu zrychlovat z místa na 100 km/h za 4,3 sekundy (Flying Spur V8: 4,0 s) a rozjet se až na 284 km/h. Díky nižším hodnotám emisí CO2 a spotřeby paliva (homologace právě probíhá) bude tento pohon ekologicky nejšetrnější z celé modelové řady.
Decentní začlenění technologie
Interiér modelu Flying Spur Hybrid je pozoruhodnou ukázkou spojení nejmodernějších integrovaných technologií, skvostných materiálů a špičkového designu, nyní v kombinaci s funkcemi a vlastnostmi plug-in hybridního vozu.
Vyhrazeným tlačítkem se přepíná mezi trojicí ‚E‘ režimů – EV Drive jízda na elektřinu), Hybrid, resp. Hold (důraz na spalovací motor). Touto cestou je možné za jízdy manuálně ovlivňovat způsob nakládání s energií ukládanou do baterie – nicméně tuto činnost může vůz vykonávat i zcela automaticky:
EV DRIVE – režim se aktivuje bezprostředně po zapnutí vozidla s cílem maximálně využívat k pohonu vozidla samotnou elektřinu. Tento režim je ideální volbou po jízdu v městském provozu nebo na kratších trasách.
HYBRID – usiluje o co nejhospodárnější provoz a dojezd s využitím údajů inteligentního navigačního systému. Režim je vhodnou volbou pro delší trasy, kdy se využívá prediktivní režim E-Mode a volnoběžný chod spalovacího motoru s využitím pokynů navigační soustavy. Po zadání cílového místa vůz automaticky aktivuje nejvhodnější jízdní režim pro jednotlivé úseky trasy, kdy nepřetržitě provádí výpočty zaměřené na co nejefektivnější využití energie z baterie a ukládání elektřiny na ty úseky, kdy se uplatní nejlépe – např. poté, co vůz vjede do cílového města. Systém v zájmu co nejhospodárnějšího provozu postupuje tak, se energie uložená v baterii vyčerpala právě ve chvíli dojetí do cíle.
HOLD – vyvažuje používání spalovacího motoru a elektromotoru ve prospěch maximálního nabití baterie k pozdějšímu využití. Jde o výchozí režim poté, co řidič navolí režim Sport v zájmu stabilní výkonové podpory a rekuperace energie. Flying Spur Hybrid se dodává včetně všech potřebných kabelů (v provedení podle konkrétního trhu), aby bylo možné vozidlo nabíjet v domácnosti či na nabíjecích stanicích v práci nebo na veřejných parkovištích. Kromě dodávané standardní výbavy je zákazníkům k dispozici i značkový wallbox Bentley (výbava na přání bez příplatku), který je zajímavým řešením zahrnujícím nabíjecí jednotku a praktický prostor k uschování nabíjecích kabelů.
Rozšířené služby konektivity vozidla
Flying Spur Hybrid přináší v dané třídě nejširší portfolio prvků chytré a intuitivní výbavy, uzpůsobených na míru řidiči i zbytku posádky. Součástí výbavy je vestavěná SIM karta, což znamená, že pro funkce online připojení ‚My Bentley‘ již zákazník nemusí zajišťovat vlastní datové připojení. ‚My Bentley‘ je průběžně vylepšovaná sestava palubních online a dálkových služeb, které mají zákazníci k dispozici prostřednictvím vyhrazené aplikace, dostupné pro mobilní platformy Apple iOS a Android.
Dálkové služby – v závislosti na regionu – jsou dostupné prostřednictvím mobilní aplikace My Bentley se zohledněním rozsahu služeb očekávaných dnešními zákazníky – od funkce ‚Najdi moje vozidlo‘ a ‚Zamkni můj vůz‘ přes zobrazování stavu vozidla a různých statistik. Nového provedení Flying Spur Hybrid se týkají i níže uvedené praktické funkce:
MY CAR STATISTICS (Statistiky vozidla) – poskytuje celkový přehled údajů vozidla. Umožňuje sledovat časy a data posledních jízd, jakožto i naposledy ujetou vzdálenost, průměrnou rychlost, dobu jízdy a průměrnou spotřebu paliva/elektřiny.
MY BATTERY CHARGE (Nabití baterie) – umožňuje na dálku spouštět nabíjení vozidla (podmínkou je připojení vozidla do zásuvky). Můžete tak nastavit plánovaný čas odjezdu a systém nabíjení vypočte rychlost nabíjení tak, aby v okamžiku vyjetí byla baterie vozidla nabita na maximum.
MY CABIN COMFORT (Pohodlí v kabině) – umožňuje na dálku vyhřát nebo vychladit kabinu na optimální teplotu 22 °C.
Výrazný zástupce modelové řady Flying Spur
Standardní nabídka laků pro Flying Spur Hybrid zahrnuje sedm barevných odstínů Bentley, pečlivě zvolených tak, aby zdůraznily charakter a styl tohoto vozu. Zákazníci též mohou vybírat z dalších odstínů v rozšířené nabídce více než 60 variant, vč. provedení Mulliner nebo odstínu připraveného na zakázku. Zvláštní specifikace Blackline je moderní alternativou k lesklým prvkům exteriéru a zahrnuje i tmavou verzi elektrického okřídleného B s podsvícením (výbava na přání); současně dodává exteriéru modernější vzhled.
Nové provedení rozpoznáme podle označení ‚Hybrid‘ dole na předních blatnících, čtveřice oválných koncovek výfuků na zádi vozidla a krytu univerzální dobíjecí zásuvky na levém zadním blatníku. Nabídka kol na přání zahrnuje: 22" kola ‚Mulliner Driving Specification‘ ve třech různých povrchových úpravách; 21" kola v lesklém provedení nebo šedém laku, resp. 20" kola s broušenými povrchy nebo ve standardní úpravě.
Interiér provedení Flying Spur Hybrid je ukázkou vrcholných schopností Bentley vytvořit moderní kabinu skýtající bezkonkurenční úroveň luxusu a inovací. Stylový a jedinečný interiér se chlubí mimořádně pohodlnými sedadly čalouněnými jemnou kůží (v nabídce je pět různých odstínů) nebo motivem křídla Bentley ve spodní části středového panelu a přístrojové desky. Pokud by si někdo přeci jen nevybral, je zde ‚Colour Specification‘ s dalšími 10 odstíny kůže a dvojicí dvoubarevných provedení interiéru.
Výroba všech provedení modelu Flying Spur probíhá v Crewe, domovské lokalitě Bentley – celosvětově prvním uhlíkově neutrálním závodu zaměřeném na výrobu luxusních vozů.
Objednávky zákazníků se přijímají od letošního léta; první vozy dorazí ke klientům před koncem roku 2021.